Min hjemmeside er sat til at redirecte www.domæne.dk til domæne.dk. Det virker fint, men alt andet ignorere den totalt. To af mine gamle subdomæner (som har været slettet længe), er indekseret i Google, og viser samme indhold som mit hoveddomæne. Faktisk kan jeg skrive alt muligt som subdomæne, og siden reagere på det, og viser samme indhold som min hovedside. Så subdomæne.domæne.dk, troll.domæne.dk, faceroll-over-tastaturet.domæne.dk samt hvad man nu vil taste ind, viser samme indhold på indtastede domæne.
Siden er et forum, så hvis jeg klikker på en kategori med et subdomæne, reagere den som om subdomænet faktisk eksisterede. Så subdomæne.domæne.dk/forumkategori.
Kan jeg på én eller anden måde sørge for, at alle subdomæner der tastes ind, redirecter til hoveddomænet ligesom www?
Hvis din server kører Apache (det er der god sandsynlighed for), så skal du rette din .htaccess fil der ligger i roden af dit domæne med de redirects or url omskrivninger du har brug for. Det lyder som om du har rod i den. Da jeg ikke ved præcis hvad der står i din fil og desuden ikke er ekspert på området, så kan jeg ikke hjælpe dig udover at det er i den retning du skal søge. Her er et par hurtige links:
Hvor står der, at der ikke er sat et *-alias op i DNS?
Det har jeg ikke påstået at der ikke gør. Mit spørgsmål går blot på hvorfor OP bør slette det, hvis der gør.
Carsten Kvist:
Det kan da sagtens være det. Det ville give præcis den reaktion.
Vrøvl. Det er udelukkende webserver opsætningen der afgør hvad webserveren vil servere. Alle mine domæner har * som CNAME til TLD'et. Mine webservere er sat op med ServerName med TLD og ServerAlias med www.TLD og det giver den efterspurgte effekt.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer