Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er der tilbage?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har fået et tilbud om at være fast konsulent med eget cvr nummer hos en kunde.

Kunden har tilbudt at betale 20000 kr ex moms fast hver månede, ud over det vil jeg have ca 500 km kørsel som jeg selv skal betale.

Hvor meget er der tilbage til mig hver måned når moms og km regnskab er indregnet?

Jeg er pt lønmodtager, så derfor stiller jeg dette spørgsmål 😄

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er fuld tid så svarer det vel til 17-18000 som lønmodtager da du selv svarer ferie og sygdom. Der er også nogle udfordringer ved at kun have en kunde

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har andre udgifter så vil du efter disse samt am-bidrag og skat have ca. 11.000 tilbage.

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du mulighed for at fortælle hvordan du kommer frem til det ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Et groft gæt da jeg ikke kender dine skatteforhold:

20.000 i overskud ca pr måned.
Minus am-bidrag 8 % (1600 kr)
Minus skat ca 40 % (8.000 kr.)

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et skatte fradrag på 7300 kr om måneden

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Også når du bliver selvstændig? Ændret transport mv?

Du kan altid logge på skats hjemmeside og taste dine indkomstoplysninger ind og få en nøjagtig beregning.

Husk at du dom selvstændig ikke får løn men betaler skat af dit overskud. Så skat omregner dit fradrag og du får så 10 girokort til at betale din skat med hvert år

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen allesammen.

Mvh kas24

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke overraskende i den slags tilbud, at det er en arbejdsgiver der godt vil slippe for kildeskattelov og ansættelsesforpligtelser - og til den pris - alt for lav "løn" Feriepenge - og du er nede i 17.500 max og så er der måske ikke løn under sygdom, ikke optjening af ATP - et opsigelsesvarsel som jeg tror du vil opleve ikke bliver så langt - men det er jo rent gæt - + ikke noget med lønmodtagerne garanti fond - på egen hånd med jura uden fagforening - tilmed lidt for lav indtjening til fulde dagpenge (mener du skal ha overskud på 25x.000 kr for det) som selvstændig - risiko for at skat mener du er lønmodtager - specielt hvis alt kommer fra et forhold, og du måske ikke må lave en masse andet ved siden af

Skal man endeligt ud i at fakturere og ikke være lønmodtager, så mener jeg lønnen skal være klart højere, jeg ville sige ikke under 30.000 kr for at det skal gi mening og faktisk gerne en indtægt over det i virkligheden - men hver man egen herre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Der er ca 10 til 15 timers arbejde om ugen i selve opgaven, ud over det har jeg en anden kunde som jeg kan fakture for ca 15000 kr om måneden.

Forbedre det min situation ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)