Jeg har kastet min kærlighed på et projekt omkring import af Læskedrikke og spiritus til Danmark fra Rusland og USA.
Jeg har kunnet læse mig frem til at jeg skal stille sikkerhed ved skattevæsnet for afgifter, samt fundet nogle generelle regler for afgifter på disse produkter.
Mit spørgsmål går på om der evt. er nogen af i kære Aminoer der har erfaring med import af sådanne varer og om I i såfald vil dele jeres erfaringer omkring opstarten af sådanne et foretagende? - evt. med pointers på hvad jeg specielt skal være opmærksom på i forbindelse med opstarten af sådan en virksomhed?
Super! Tak for rådene! - Det lyder også som den strategi vi havde i tankerne! - Minimums sikkerhedsstillelsen til skat, som jeg forstår det er 200.000, men kan stilles som bank garanti?
Jeg har et fødevarer godkendt lager til rådighed, så det burde ikke være noget problem!
Min plan er at tage en palle hjem af hver af produkterne, til sampling hos potentielle kunder og så have en periode på 2-3 mdr. inden de indgåede leverandør aftaler træder i kræft, således lager kapaciteten bliver minimeret i opstartsfasen! :)