Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor trenden med kæmpe-bannere på websites?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lagt mærke til en trend, hvor nye hjemmesider designes med et kæmpe-banner, der skifter mellem 4-5 billeder.

Det er temmelig kikset, bl.a. fordi banneret forstyrrer brugeren, hver gang billedet skifter, og hvis man vælger fotos på 0,5 - 1 MB stykket, kommer et banner med 4 fotos hurtigt til at blive tungt at downloade (hvorfor skulle man vælge tunge fotos? Ja, det kan let ske, at designeren i skyndingen får kopieret et forkert foto, eller at ukyndige ikke helt har tjek på, hvad de laver).

Desuden lægger jeg mærke, at teasere - dvs. de 3-4 linjers tekst, som indleder artikler og blogs - skrives med store bogstaver. Det er noget, der ellers altid frarådes. At overskrifter også skrives må stort, kan man såmænd godt se gennem fingre med. Men også menuer skrives med stort.

For mig er disse to trends ret kiksede. De er nok kommet for at blive et stykke tid, inden de forsvinder igen.

Men jeg er ret nysgerrrig efter at høre jeres mening. Hvor er disse trends kommet fra, og er det noget, webdesignere generelt bifalder?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:32

Hej Poul.

Jeg er ret sikker på, at det tunge analyseapparat har været i gang, og mange har fundet frem til, at brugerne oftere trykker på kæmpebannere. Google anbefaler kæmpebannere, jo flere klik jo flere penge til websideejerne, uanset om det er en blog eller en webshop.

STORE bogstaver fanger også opmærksomheden. Jeg har det på samme måde som dig, men der er andre der har en anden holdning. Jeg vil tro, at det også øger sandsynligheden for klik.

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 20:39

Hej Poul,

Jeg har det på samme måde som dig. Jeg er virkelig træt af disse kæmpe bannere på hjemmesider og vælger oftest at forlade hjemmesiden med det samme i protest. Der er sikkert penge i det, men hvor er det dog irriterende.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:40

Jeg synes sgu de er fede når det er gjort rigtigt, men sådan er det jo med alt. Og billeder på 0,5 - 1 MB lyder voldsomt, specielt med smushit.com. Det handler om, som jeg ser det, at sælge mest muligt og det mener jeg bestemt man kan med de bannere.

Og så er jeg både lidt nysgerrig på hvem der fraråder at man bruger store bogstaver ved teasers?

@GrN.dk

Og lige så nysgerrig på, hvor Google anbefaler de her sliders/gallerier?

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 20:51

Det er vel et spørgsmål om at pressentere sit budskab så det bliver set mest muligt. Men det er der jo mange måder at gøre på. Personligt kan jeg godt lide det, men det er jo ensmagssag.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:51

Det handler om bedst mulig opmærksomhed, og den får man bedst ved at udforme tingene på en anden måde end den til enhver tid normale måde.
Så når de store bannere, og alt det andet der er trend nu, bliver normalen, så er der hele tiden nogle som kreerer nye anderledes designs, som der så er nogle flere der kopierer, osv. indtil denne bliver normen. Det er nøjagtig ligesom indenfor modetøj.
Og på et tidspunkt vender trenden mod det gl.kendte igen, som vi så det med billedannoncer / animerede gif'er, der ligepludseligt ikke konverterede lige så godt som alm. tekster.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:16

Jeg er lidt enig med hensyn til de meget store slidere med bannere. Det kommer dog an på det enkelte site om det passer ind, synes jeg. Selvfølgelig også hvad der er på dem.

Jeg finder det dog ikke generende med store bogstaver i menu-tekster, som f.eks. Amino også har (INDBAKKE, LOGUD, HJÆLP osv.)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16

Det, jeg ikke forstår, er at de kolo-enorme bannere forekommer på firmaernes egen hjemmeside. Der er jo ikke noget med at skulle vinde opmærksomhed. Hvis du sidder med en bærbar, ser du ikke andet end banneret, fordi der ikke er plads til andet. På bærbare med touchpad er det hamrende irriterende, hvis banneret samtidig er link, for man dårligt kan bevæge fingrene, uden at touchpad'en fanger bevægelsen og tror, at du klikker. Og hvis banneret er et link,  klikker man sig jo væk fra forsiden.

Det er himmelråbende tåbeligt, ja, undskyld mig.

Med hensyn til store bogstaver, så har det i mange, mange år været almindelig praksis inden for al tekst-arbejde, at store bogstaver indikerer råb. Store bogstaver trætter øjnene anderledes end små bogstaver. Prøv at læse en trykt avis eller ugeblad, som udelukkende er skrevet med store bogstaver. Hvis det er enkelt-stående ord som i Aminos menu-barre, virker det ikke så udpræget.

Jeg undrer mig bare.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 23:24

Hvis de er så store at de dækker hele skærmen på en bærbar så nej, så er de ikke lavet rigtigt :) Ikke desto mindre er jeg sikker på at de virker langt de fleste tilfælde.

Når du skriver store bogstaver, mener du så en stor font eller VERSALER? Versaler indikerer råb, men det er jo også lidt det man gør når man vil ud med et budskab kan man sige. Men ja, smag og behag er det :)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:37

Hvis man bruger en slider rigtigt, kan det give bedre konverteringer.

Det gør man ved at få lavet nogle flotte grafiske elementer, med sine produkter/ydelser, der bliver vist i slideshowet øverst på siden.

Der er et link til produktet udenom billedet/grafikken, som leder en hen til det produkt man fik lyst til at klikke på udfra billedet.

På den måde kan man vise ens mest solgte produkter frem på en hurtig og effektiv måde, så folk ikke behøver bruge så meget tid på at læse, før de er inde på produktet.

Om det er kønt kan diskuteres, men jeg tror det virker godt.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)