Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd søges omkring annoncering på Facebook

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Smile

Jeg søger input og gode råd til annoncering på Facebook. Konkret drejer det sig om en e-bog jeg ønsker at eksponere på Facebook, men er i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge. Betaling pr klik eller betaling pr. 1000 visninger? Hvilke erfaringer har I gjort jer? 

Valget er faldet på Facebook som annoncemedie da det er mit indtryk at dette medie passer fint til præcist målrettet annoncering og med tanke på at det kun er 1 produkt, i dette tilfælde e-bog. Er der andre forslag til annoncering er input meget velkomne. Bogen det hele handler om kan ses her og som det vil fremgå henvender den sig til en definerbar målgruppe.

Håber på gode input 

René

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

René:
Betaling pr klik eller betaling pr. 1000 visninger?

Jeg vil uden tvivl gå efter betaling pr. klik - især i starten. Det er væsentlig lettere at styre dine omkostninger på den måde.

Du behøver i øvrigt ikke nødvendigvis gå efter specielle interesser på Facebook. Jeg kører en kampagne mod hele Danmark (18 år og ældre) med gode resultater. Prøv dig frem for at se, om det også gælder dig.

Hvilken ebog vil du sælge?

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarke

Tak for input. Betaling pr. klik er også den løsning der tiltaler mig mest, dog var det det store antal visninger ved betaling pr. 1000 der virkede lidt interessant. Fordelen mht. kontrol af omkostninger er et godt argument for mit projekt.

bogen kan du se her:

http://gopubli.sh/editions/ac76bc8f66b28910

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CPM er helt klart bedst hvis du kan opretholde en høj CTR - Dette kræver nok en del testing, så vil forslå dig at sætte 3-4 forskellige annoncer op med CPC, og når du finder en der rammer en høj CTR, så skift over til CPM. Da dette kan spare dig mange penge, det er ihvertfald det jeg har erfaret, når jeg har brugt Facebook-ads. 

Høj CTR kan dog godt være svært at få, og det kan koste mange penge, at finde "den perfekte" formular til den høje CTR, til netop det produkt man vil sælge, derfor hvis du ikke vil bruge mange penge på testing, vil det nok bare være nemmest at tage CPC.

Nogle af de ting jeg har fået høj CTR ved:

- Godt skarpt billed (måske med en person på)

- Rød kant rundt om billedet, eller et billede der skiller sig ud ( Muligvis en mindre størrelse en standard størrelsen)

- Kort simpel tekst.

Dette var bare lige nogle af de ting jeg selv har erfaret ved brugen af Facebook ads, håber du kunne bruge noget af det, og bare skriv hvis du har brug for hjælp med noget eller vil vide lidt mere :)

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Der er noget der jeg kan fordybe mig mere i kan jeg se.Tusind tak for det super svar.

Er der et bud på hvor meget jeg som minimum skal starte med, kroner øre, for at se en effekt?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil teste osv og få det mest optimale, skal du nok ha råd til at køre mindst 4-5 ads med 20 klik på hver ad, måske endda flere, alt efter hvor præcist resultat du vil have. Derefter stadig har budget til at køre en lang kampagne, med CPM. Men hvis du ikke har budget til alt det testing, kan du enten bare prøve dig frem med CPM, også bare bruge alle tricks for at få høj CTR, og håbe på det bedste. Ellers gøre det sikkert også tage CPC :-)

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en masse gode råd på den her site Simosiger Der er også en E-bog du kan hente om Facebook ads.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bruno

Tak for linket

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)