Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra C5 til Excel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Uptown HiFi Aps Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi søger freelance hjælp til at konvertere Ordrebekræftelser, følgesedler og faktura fra C5 til Excel, så de kan viderebehandles og udskrives i excel.

Vi hører til i Viborg (Midtjylland) , så hvis vi skal mødes ser vi gerne du bor i nærheden

Fra Glumsø
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 11:57

Hej Claus,

Det kan jeg muligvis hjælpe med, du er mere end velkommen til at kontakte mig så vi kan snakke om det Smile

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen 

HorseBOX er en overrasklelse til dig og din hest, hver måned - www.horsebox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35

Claus Hovendahl:
... at konvertere Ordrebekræftelser, følgesedler og faktura fra C5 til Excel

1. Jeg kender intet til C5
  2. Jeg bor lidt uden for Viborg :-)

Nu skriver du ikke hvilken version af C5 det drejer sig om, men jeg lurer på om ikke du kan bruge den opskrift der anvises for e-conomic her: http://wiki.e-conomic.dk/eksport-af-data/eksport-fra-c5? Udgangspunktet er ganske vist eksport og konvertering af hele databasen, men mon ikke der er muligheder for at vælge ud og sætte flueben?

Udtrækket vil formentlig være en kommasepareret fil, som efterfølgende kan importeres i Excel - eventuelt ved hjælp af den Excels-skabelon som du kan downloade neden under videoen på siden.

Hvis du holder tungen lige i bukserne (og evt. tager en backup først), så burde det være muligt at lave eksperimentet uden at ødelægge noget. Er du helt lam ved stavepladen, skal jeg gerne kigge forbi en dag. Den slags "fusk" har jeg en menneskealders erfaring i Skype-Giggle

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 14:23

Arbejder udelukkende med udvikling af systemer/programmering i VBA indenfor Microsoft Office. C5 optræder også af og til i denne forbindelse. F.eks. i forbindelse med et reklamationssystem på en produktionsvirksomhed. 

Forbindelse er skabt via ODBC mellem en Access DB og C5-databasen. Via VBA hentes data fra "Spejl-databasen" og integreres i det separate reklamationssystem. Har været anvendt siden 2006.

Bor 20 min. kørsel fra Viborg.

Mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)