Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag på el-afgift, værelsesudlejning, afskrivning på privat købte driftsmidler til virksomheden mv.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har man en standardsats - eks. afskrivning på forbrug over 4000 kwh/år kan afskrives i firmaet hvis man ikke bruger el til opvarmning? Synes at have læst noget om det, men super klog er jeg ikke blevet på det endnu - det vil i hvert fald gøre det let, enkelt og ligetil...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2084060 skriver at den private andel af elektricitet i et parcelhus skønnes til 4000 kWh... Det matcher som sagt meget godt vores normale forbrug. 

Har jeg forstået det korrekt, at jeg kan fradrage den forholdsmæssige del af elregningen over 4000 kWh, jeg betaler privat ? Går ud fra det kun er skatteafskrivning ?

God weekend!

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Det at have en server kørende er helt uden betydning i den sammenhæng. Det der er afgørende for godtgørelse er hvad der foregår på disse servere.

Udvikling af hjemmside berettiger f.eks. ikke til godtgørelse men det at køre en lønkørse for andre eksempelvis er en produktionskørsel.

helt med - jeg svarede nu kun på selve el regningen - de 500 kr om måneden for den ene - og derfor om hvordan trådstarter skulle få sin elregning delt i privat og firma, når der nu ikke er bimåler og trådstarter ikke vil ha en sådan. En bimåler er vel den enkle og stensikre vej, men hvad siger din erfaring dig, kan man foretage et "skøn" (% af regning) ud fra hvad man mener ens kontor del trækker, eller angive kwh forbrug og få det godkendt - eller står de normalt hårdt på bimåler (og som nævnt ikke godtgørelse men bare fradrag for forbruget som skal "bevises")¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT udgiver hvert år en oversigt over skønnede poster - herunder også elforbrug. 4000 kwh er vist deres norm for et parcelhus. Så det der ligger derudover må så henføres til virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er da en nem vej at gå hvis man bare må bruge deres list og ja 4000 kwh for parcelhus (der ikke bruger el til varmt vand eller opvarmning for så er det langt højere) - en sjov liste som jeg fandt - faktisk gerne god til budgetlægning for en del mennesker kunne man mene 

http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1974993 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er da en nem vej at gå hvis man bare må bruge deres list og ja 4000 kwh for parcelhus (der ikke bruger el til varmt vand eller opvarmning for så er det langt højere) - en sjov liste som jeg fandt - faktisk gerne god til budgetlægning for en del mennesker kunne man mene 

http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1974993 

vh

Denne "værdiansættelse af forskellige skønsposter for selvstændige erhvervsdrivende" er et absolut must for revisorer og bogholdere, idet den også opremser de forskellige beløb, som anvendes til "Eget vareforbrug" m.v.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan jeg forestille mig - jeg har skam også gemt den, og ret fint hvis skal accepterer ex el forbrug målt på den måde så man ikke skal rode med bimåler (med mindre man hører til dem der bruger under de 4000 kwh privat i forvejen Stick out tongue)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den updatede - ja den er jo absolut underholdende - gode mindste priser for oksekød Smile 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)