Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturere en udeblivelse - må jeg det??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en klinik med hypnoterapi. På min hjemmeside http://www.hypnoseterapi-vejle.dk/kontakt.html har jeg skrevet at "ved udeblivelse uden afbud faktureres sessionens fulde pris". Må jeg det? Og kan kunden, der aldrig kom, nægte at betale da han jo ikke fik en "ydelse"?? 

På forhånd tak for svar!

Louise.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Hej Louise

Hvis du har gjort kunden klart og tydeligt opmærksom på det fra starten, så ja.

Eventuelt kunne du gøre det til en tydelig del af bekræftelsesmail/sms når man bestiller tid og sørg for at det ikke ser grådigt ud, men på en forklarende og venlig måde "Husk: Jeg afsætter tiden til dig, så hvis du lader vær med at dukke op bliver jeg nødt til stadig at tage fuld betaling.. Afbud er selvfølgelig velkomne, men meld mig det i god tid, og senest dagen før"

Tilmeldt 20. Jun 13
Skrevet kl. 21:50

Mange tak for svar.

Men vil du beskrive den måde jeg har skrevet det på min hjemmeside som klar og tydelig nok? Eller skal klienterne have informationen mere direkte f.eks. når de bestiller tid?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54

Hej Louise

Personligt er jeg ikke stor tilhænger af virksomheder der bare henviser til deres forretningsbetingelser, specielt ikke hvis de har en speciel betingelse der måske skiller dem lidt ud fra andre virksomheder i samme branche.

Nu ved jeg ikke hvordan det fungere når man bestiller tid hos dig, men jeg formoder der kommer en bekræftelse på email eller sms når man har besitlt en tid.

Jeg ville se det som rigtig god service hvis det lige var med i den mail.

For er det i virkeligheden ikke mest i din interesse at de melder afbuddet, eller overholder deres aftaler? Det formoder jeg

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En anden ting , og nu må du endelig ikke tage det tungt, for hvis du ikke vil have lidt konstruktiv kritik, i en tråd hvor du spørger om noget andet, så er det også helt fair...

Men

Personligt - og det er kun min mening - så synes jeg ikke man kan byde patienter/kunder at afbud SKAL være telefonisk direkte, og hverken sms eller mail eller telefonsvar er godtaget. Jeg mener, hvis jeg har en tid og jeg ringer for at melde afbud og du har travlt med andre patienter, og det prøver jeg 2-3 gange, men du har travlt med andre patienter og svarer derfor naturligvis ikke på telefon, så ville jeg satme blive irriteret hvis min mail ikke er god nok og jeg derfor bliver faktureret fuld pris. Hvad med i stedet at sige du  helst vil have det på den måde, men at man hvis man ikke kan fange dig på telefonen, kan sende en sms med sit afbud.

Tilmeldt 20. Jun 13
Skrevet kl. 22:03

Hej Michel

Jeg har faktisk aldrig sendt deciderede bekræftelses mails, men det er en rigtig god idé, som jeg slet ikke har tænkt på, men som jeg bestemt vil benytte mig af fremover! Yes 

Der er forskelligt om folk mailer, sms´er eller ringer, men uanset hvordan kontaktformen er, har jeg jo altid mulighed for, at bede om deres mailadresse for at sende en bekræftelse. Så er jeg også sikker på, at misforståelser omkring tidspunkter osv undgås. 

Jo det er helt bestemt mest i min interesse at klienten enten kommer til aftalte session eller melder afbud. Jeg forbereder mig jo altid + at jeg har venteliste, så en anden ville have kunnet benytte sig at tiden..

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 22:04

Det er da fuldt ud ok efter min mening.

Om jeg vil kalde det en faktura eller et gebyr er smag og behag, men der kommer jo også gebyr på ved ikke at dukke op til tandlægen. Det må have en konsekvens ikke at melde afbud, og det går jeg da ud fra er alle steder. Jeg regner da enda med, at hvis jeg bestiller tid hos en frisør, og jeg dukker op 3 dage senere og siger "hov, jeg glemte det sgu, kan vi ikke prøve igen?" så vil det koste mig et gebyr for at spilde deres tid, hvor de kunne have haft andre kunder. Det er da almen procedure, og helt ok at du gør.

Derimod skal der også forklares overfor kunden, hvornår sidste frist for afbestilling er, uden der pålægges et gebyr. 

Med hensyn til din hjemmeside, så synes jeg den er tilstrækkelig såfremt dine kunder kommer via din hjemmeside. Kommer de ind i butikken og bestiller tid, så kan du jo sende dem hjem med et kort hvor bagsiden indeholder et reglement og forsiden viser deres tid og dato for bestillingen.

Venlig hilsen

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

LouiseBWJ:

Jo det er helt bestemt mest i min interesse at klienten enten kommer til aftalte session eller melder afbud. Jeg forbereder mig jo altid + at jeg har venteliste, så en anden ville have kunnet benytte sig at tiden..

Det var jo det jeg tænkte.. Min erfaring siger mig også at mange folk i din branche især, gør deres arbejde fordi de virkelig kan lide det - også er jeg overbevist om du ikke synes det er fedt at fakturere en udeblivelse, men naturligvis skal gøre det, fordi folk skal forstå du faktisk sætter en tid af.

Når så det man helst vil have er at folk møder, så kan man jo lige så godt kigge på hvad der kan gøre folk møder mere til tiden eller melder afbud i bedre tid og det tror jeg du kan gøre på den måde jeg skrev.

og ja få bekræftelsesmail ELLER sms sat på tegnebordet :-)

Ellers synes jeg faktisk det er en fin side du har. Normalt er jeg meget til de vildt professionelle sider, men i dit tilfælde synes jeg det passer godt til og sender et signal af "her er der ikke så højt til loftet og vi tager tingene stille og roligt".

God aften

Michel

Moore Consulting

Tilmeldt 20. Jun 13
Skrevet kl. 22:08

Nej, jeg er MEGET glad for kritikken!

Og du har fidlstændig ret! Jeg har måske nok været lidt for firkantet dér. Det var efter en oplevelse hvor en klient udeblev. Så ringede jeg (pænt) til hende da det var 3 session. Hun påstod da, at hun havde sendt mig en mail med afbudet. Den havde jeg dog ikke modtaget..

Men du har ret, det lyder mere blødt og venligt og helt sikkert også mere fair, hvis jeg er optaget.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10

Yes

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)