Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsagt aftale, men intet svar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Sagen er som følger:

Jeg har en side på FB som promovere min webshop, jeg så kontaktet af et firma som gerne vil hjælpe med yderligere promovering..
Jeg har en snak med sælger og erkender til han at det lyder interessant, han vil så bede en grafiker ringe mig op, så kan vi tale om design..
Inden jeg bliver ringet op modtager jeg en faktura på næsten 10.000kr, den skal jeg lige betale inden de går igang..?
Grafikeren ringer og det går op for mig at jeg skal levere alt, tekst, billeder alt selv.. Så er der jo ikke meget fidus i aftalen..
Jeg mailer til afsender af fakturaen at jeg ønsker at opsige aftalen, og forklarer hvorfor..

Der er nu gået halvanden måned og pludselig får jeg en rykkerskrivelse nr 2, jeg har aldrig fået en nr 1, og efter som jeg ikke har hørt noget i den mellemliggende tid betragter jeg samarbejdet for ophørt..

Jeg skriver også forklarer at jeg har afbrudt aftalen inden for gældende regler, så jeg kan ikke se jeg har noget udestående..
Jeg får intet svar, det er nu en uge siden, så jeg skriver igen at jeg ikke forventer flere regningen..
Så får jeg en mail igen fra en grafiker som ønsker en samtale, men vedkommende svare ikke da jeg skriver at jeg ikke er interesseret og desuden ikke er kunde..

Jeg tænker at det lidt er i håb om at jeg bare betaler, hvad tænker i...?

Stine
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:57

Jeg tænker det sammen. Jeg ville lade være med at betale den, og skulle de endelig finde på at sende det videre til inddragelse kan du jo forklare dem sagen - at du ikke har modtaget noget som helst og du ikke var informeret om de fulde forhold (at du selv skulle levere tekst, billeder og grafik).

Måske der er andre der ved mere?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristoffer - Serverfruit:
Måske der er andre der ved mere?

Det vigtige er at du laver en skriftlig indsigelse overfor fakturaen. Det gøres ved at sende firmaet, et brev hvori der står at du nægter at betale fakturaen, under henvisning til at aftalen er annulleret. Her kan du evt. for en sikkerhedsskyld bruge et anbefalet brev.

Det gode ved en indsigelse, er at så må firmaet ikke rykke mere og kan heller ikke sende dig til inkasso. Deres valg er så om de vil tage sagen til en advokat eller droppe den.

Tilmeldt 6. Aug 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:43
Mange tak for hjælpen..
Jeg har meddelt dem at hvis de vil mig yderligere kan de kontakte min advokat..!,
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:31

StineR:
Mange tak for hjælpen..
Jeg har meddelt dem at hvis de vil mig yderligere kan de kontakte min advokat..!,

Jeg ved ikke om det er det du har gjort, men det er meget vigtigt at du bruger ordet indsigelse og at du har en skriftlig dokumentation for det. Det stiller dig helt anderledes juridisk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24

Hej Stine

Som jeg læser sagsforløbet er der netop IKKE indgået en aftale.

Når du skriver at du ønsker at opsige aftalen, giver du entydigt udtryk

for at der ER en aftale.

ER der en aftale, er der også en formodning om at du skal betale et

eller andet mindre beløb for den værdi du måtte have fået ud af aftalen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)