Hos webhosting.dk har du kun brug for et kodeord og password, nemlig til din konto og fra denne har du adgang til alle dine domæner som netop bliver spredt udover mange forskellige IP numre så du, så vidt jeg forstår det, har mindre risiko for dublicate content og selvfølgelig en bedre performance da der ikke er særligt mange kunder per server. Prisen er således en smule dyrere per domæne end f.eks unoeuro, til gengæld slipper du for skulle betale mere for ekstra plads etc.
Ved ikke om unoeuro har samme type system mht. allokering af kunder, cliche og surftown vil jeg ikke udtale mig om.
I det hele taget er antallet af sites per IP adresse ikke noget man kan sige andet en "Ok.. fed nok!" til, når man ikke aner noget om den bagvedliggende infrastruktur og de overvejelser der ligger bag.
Helt enig, du kan have et "uendeligt" antal domæner på en server og give dem hver sin ip. Hvis du gør det så vil det viste tool vise at du ligger alene på serveren. Omvendt kan du have et enkelt ip-nummer der peget ind på et clustersetup hvor der er "uendeligt" antal servere på samme ip, så vil checket heller ikke vise noget af værdi.
Hvis det nævnte tool bruges til at checke google.dk, så bliver der oplyst at der er en server med et .dk domæne. Seriøst, der er vel ingen der tror på at Google kun har en server til at håndtere google.dk?
En anden sjov detalje er at værktøjet kun tjekker for .dk domæner, hvilket gør det fuldstændig værdiløst til at se hvor mange domæner der er tilknyttet den pågældende ip.
Hvis det nævnte tool bruges til at checke google.dk, så bliver der oplyst at der er en server med et .dk domæne. Seriøst, der er vel ingen der tror på at Google kun har en server til at håndtere google.dk?
Jeg troede Google brugte shared hosting på én enkelt maskine med 512megabyte ram, og 1ghz CPU - nærmere en raspberry pi
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg er selvfølgelig helt enig med Brian & Frands. Med mindre man har et indgående kendskab til, hvordan tingene er bygget op hos det enkelte hosting firma, giver oplysninger op domæne pr. ip ingen brugbar info om belastning etc. - det har ganske enkelt intet med sagen at gøre.
Jeg har kun hørt godt om Gigahost, men skal jeg fremhæve en host, må det blive Webhosting.dk. Prisen er højere end hos f.eks. Unoeuro, men det går lynhurtigt og er meget sjældent nede.
Derudover, så er 1500 domæner på een server heller ikke nødvendigvis en dårlig ting i sig selv hvis serveren har tilstrækkeligt med ressourcer til at håndtere kundemængden.
Nu bliver jeg bekymret, jeg har ved one.com - og pt. er der 21000 .dk domæner efter det webcheck du uploadede.
Jeg er selv på udkig efter at samle alle mine domæner et sted. -
- Har ved one.com, Cliche.dk, unoeuro.com og surftown.dk - Rigtig mange kodeord og brugernavne
Så jeg lytter med, og det er da med skepsis og en god ratesnor for registrering med ovenstående tjek.
Mvh
Peter
Læs hele mit indlæg :) Jeg skriver netop at man ikke kan konkludere noget som helst ud fra det tal. one.com bruger hostnavne ser hedder "webclusterXX" som jo nemt kan lede en ti at tro, at de har en IP adresse der peger på et cluster af servere og ikke bare een. Men igen, jeg ved det ikke og kan kun gisne om det.
Søren.Pedersen:
Frands:
Derudover, så er 1500 domæner på een server heller ikke nødvendigvis en dårlig ting i sig selv hvis serveren har tilstrækkeligt med ressourcer til at håndtere kundemængden.
Og hvis en anden udbyder har 100% samme setup/hardware men kun 200 domæner på samme vil denne nødvendigvis have flere resourcer per domæne, er logik for burhøns, derudover må man antage at risikoen for at en server bliver overbelastet mere eller mindre er ligefrem proportionel med antallet af kunder på serveren.
Klart. Men hvordan ved du at du (undskyld.. webhosting.dk, som jo ikke er dig) har præcist samme setup som andre? Det kan du ikke vide noget som helst om. Fakta er, at domæner per IP er et fuldstændig ubrugeligt tal da 1 ip ikke nødvendigvis er lig 1 server.
har præcist samme setup som andre? Det kan du ikke vide noget som helst om
korrekt, ingen udbydere har vel samme setup og One.com har bestemt et clustersetup, tvivler nogen kan køre 21000 domæner med dynamiske sider på en computer :-)
Givetvis er det et spørgsmål om teknisk kompetence i forhold til opsætning, men det er nu også en ekspertise man kan købe sig let og prisdygtigt til.
Jeg vil så sige både og. Rigtig mange kunder vil og er bedst tjent med et godtwebhotel, for de fleste skal fokus være på deres forretning og intet andet. Når der kommer VPS ind i billedet skal de hele tiden have et øje på at dem der skal servicere den gør det. Hvis den går ned, hvis ansvar er det så? Det slipper de for hvis de har et GODT webhotel, det skal bare være oppe hele tiden.
Jeg har selv kunder som har VPS hos mig fordi deres krav er for "store" til webhoteller. Og de skal have nogle tilpasninger som gør at en VPS mere fordelagtige. Jeg har også fået forespørgsler hvor behovet simpelt hen ikke er til en VPS, moster fies katte side behøver ikke en VPS.
Rigtig meget omkring webhoteller handler om åbenhed, og god support. En god indikation er hvis man stiller kritiske spørgsmål så får man svar, og en simpel ting som er at de til at få fat i. Et firma man ikke kan ringe til er i min verden en indikation på at man skal grave lidt dybere før man benytter dem.
Det kan godt være at jeg kan skifte min udstødning selv, men mekanikeren er nu engang hurtigere til det end jeg selv er, og så har han også de ekstra ophæng som jeg ikke selv har liggende når de knækker undervejs.