Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg cvr-registreres, hvis ikke jeg omsætter for mere end 50.000 om året?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg går sammen med en ven om tanken om at starte en ny virksomhed. Vi har sørget for meget, og er snart klar til at starte, men inden vi lægger vores bestilling og starter, vil vi gerne vide, om man skal cvr-registreres, selv om man ikke omsætter for mere end 50.000 om året? Håber på svar!! På forhånd tak! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nordjysk Skribent Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske ikke et svar på dit spørgsmål, men hvorfor vil I ikke bare CVR- og momsregistreres med det samme?

Da jeg startede min virksomhed med min partner, tænkte vi også at det var ligemeget med en momsregistrering, fordi vi næppe ville tjene over de 50.000, men det kan vi se, at vi nok kommer til, så vi skal momsregistreres og passe på ikke at komme ud i noget vrøvl.

Det giver en masse besvær og egentlig er det dumt, at vi ikke bare blev momsregistreret fra starten af - det giver jo ikke så meget ekstra bogholderi.

Når det er sagt, skal du huske på, at din virksomhed også fremstår mere seriøs, når I er CVR-registrerede.

Fra København V
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 54
Fra  temposervice.dk Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det mener jeg ikke at du skal. Men hvis du omsætter for mere end 50.000,- så skal du moms registreres.

Bh.

www.temposervice.dk - Dit Servicefirma

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger jo også af jeres virksomhed. Hvis i skal importere fra eksempelvis Kina skal i jo registreres.

Læs: johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html?m=1

Hvis i ikke allerede har, der står en masse godt og brugbart. Som der bliver sagt, hvorfor ikke registere med det samme, hvis ideen er der og troen på fremtidig succes? Heller have lidt mere bøvl fra start, end ende ud med bøder og endnu mere bøvl.

Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :-)

Men kommer der ikke ekstra omkostninger på, når man bliver CVR-registreret?

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nordjysk Skribent Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal bare sørge for at opkræve moms af dine kunder.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)