Jeg har startet en webshop (uden cvr da vi ikke har omsat til 50k) og en række kunder har klaget og henvist til forbrugerombudsmanden om at en webshop skal vise sin adresse online.
Jeg kan ikke angive min adresse da der er en der bor på min adresse er anonym i folkeregisteret og vil ikke havde jeg gør det. Det respektere jeg.
Hvad gør jeg! Jeg vil gerne være indenfor lovens rammer og jeg passer meget på hvad jeg gør og det er derfor, jeg vil vide hvad jeg skal gøre i dette tilfælde.
P.S: Bliver blandet andet også kaldt svindler med jævnligt pga, manglende cvr og adresse.
Så få dig et cvr nr - det koster dig jo ikke noget! Omkring adressen, så kan du da sagtens oplyse din adresse. Ellers kan du få dig en adresse gennem et kontorhotel, som kan håndtere din post. Det koster ikke særlig meget!
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Der er ingen tvivl om, at det øger din troværdighed, hvis du fortæller dine kunder hvem du er og hvordan de kan få fat i dig. Jo flere kontaktoplysninger des bedre (oftest).
Når jeg handler på nettet, vil jeg også gerne vide hvem jeg handler med, hvis det ikke er nemt for mig at finde ud af, så er der stor sandsynlighed for at jeg finder et andet sted at handle.
Om det er direkte lovpligtigt at opgive sin adresse er jeg ikke klar over, men det lyder ikke urimeligt synes jeg. Når det er sagt, så behøver du jo ikke at nævne at den "anonyme" person bor på adressen.
Spørg dig selv om du ville handle med en eller anden på nettet, som du ikke kunne identificere!
Jeg ville ikke - og det er der, af fornuftige årsager, mange der ikke vil.
En seriøs forretning har både CVR og kontaktadresse på sin hjemmeside/shop.
Absolut enig.
Jeg jeg nævnte tidligere, så vil jeg vide hvem jeg handler med. Enhver kan oprette en mail og et (dansk) telefon nr, det giver mig ingen sikkerhed.
Og noget helt andet: Hvis det produkt du sælger er et fysisk produkt, så er du jo nød til at opgive en adresse hvortil man kan returnere et fortrydelseskøb, eller en reklamation.