Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan smitter det - som driver dig?!!!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folks!

Forleden kastede jeg en forretningsidé op til en god veninde - som jeg under normale omstændigheder vil kategorisere “artig-Lis”-typen (se Thorborgs video: ">http://www.youtube.com/watch?v=gFuDaPriMMY). Hun er ikke just typen jeg ville forvente springe på vognen på endnu et af mine skøre påfund - det har hun nu alligevel valgt at gøre (og tak for det!) Alt andet lige,  fik det mig til at tænke på følgende: Hvad er det der skal til, hvad er det for et ingrediens der skal tilføres for at få “ikke-iværksætter”-mindede folk til at springe over i kategori “Hell-fucking-yeah..vi gør det!”-kategorien.

Jeg har med glæde hørt Martin kortlægge et par temaer som han mener bringer iværksætteren fra Idé til Succes - men mit spørgsmål går nu på... Hvordan bringer du lønmodtager-mentalitet til iværksætter-mentalitet!? Hvad fik dig til at tænke...jeg gør det sgu selv!?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:33

Hvis hun ikke er en iværksætter-type, så ville jeg da spørge hende :) Ellers tror jeg det handler meget om, at den anden person kan se ens entusiasme som man har for projektet og de dermed kan mærke spændingen ved, at starte noget op selv.

I øjeblikket er jeg lønmodtager, dog med iværksætter-mentalitet og er også i gang med mit eget projekt. Jeg må sige, at min inspiration og lyst er kommet fra, at både min far og bror er iværksættere. Jeg har med egne øjne set, hvad det gør ved en person at være iværksætter - både af positive og negative ting.

Jeg tror, at følelsen af at skabe din egen succes ikke kan måles!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København K
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Fra  Workheart Skrevet kl. 13:49

Jeg tror det som tændte hende til dels var at have nogen af gøre det med - hvilket gør mit spørgsmål endnu mere indsnævret. For...forestil dig at du IKKE har nogen at teame-up med, du har IKKE har en god idé osv. Hvad tror I så der får folk til at tage skridtet. 

Kan vi knække den kode, kan vi måske dyrke mere at det som virker til at motivere og inspirere folk.

I den forbindelse skal jeg hilse og sige at Amino, iværksætter-videoer (hej, thorborg!) og messer har været en enorm inspirationskilde for mig og mange af mine bekendte - I GØR VIRKELIG EN FORSKEL, keep up the good work!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)