Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Remote Access - fjernadgang

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at finde et system, der nemt og enkelt giver fjernadgang til fremmede pc'er.

Der har tidligere været tråde om emnet fjernadgang, bl.a. denne tråd i juni 2012, http://www.amino.dk/forums/t/164798.aspx, og det ser ud til, at LogMeIn er et af de foretrukne systemer.

Gælder det stadig? Har I forslag til systemer til fjernadgang - helst som freeware?

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Team viewer er gratis til privat brug men en licens koster ikke det store

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Kina, Pearl River Deltaet
Tilmeldt 12. Sep 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul,

Hvis du bruger Windows ville jeg forsøge mig med den indbyggede fjernskrivebord. Denne funktion finder du ved at søge på fjernskrivebord eller .rdp på din computer. På Google er der mange gode guides til at sætte det op.

Jeg tror, at den dækker hovedpartens behov.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for forslaget til Team Viewer. Det system har jeg også haft kig på, og hvis ikke det går med Log me in, kan Team Viewer bruges.

Til DKAB: Jeg tænkte ikke på Windows' fjernforbindelse. Det er en rigtig god ide, men duer den også, hvis klienten har en Mac, Linux eller XP?

Er det ikke sådan, at fjernforbindelsen kun bruges af en klient? Fjernadgangen er vel ikke et system, så du kan overtage skrivebordet på en remote persons computer?

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger også teamviewer, og synes det er let og brugervenligt ( også for den i den anden ende ;) )

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Kina, Pearl River Deltaet
Tilmeldt 12. Sep 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit forslag med fjernskrivebordet er måske ikke så godt når det drejer sig om så mange forskellige computere.
Der kan sikkert blive noget at åbne porte i routeren og ikke alle versioner af Windows understøtter det, så vidt jeg ved. Tror man skal have en Pro version.
Mac og Linux kender jeg ikke til.

Som andre skriver, så er Teamviewer også godt. Meget brugervenlig at sætte op. Jeg forstår nu, at det sandsynligvis ikke er dine egne pc'ere du skal i kontakt med.

Jeg vil foreslå at du prøver gratis versionen af Teamviewer på venner og bekendte for at se, hvor langt du kan komme med den.
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale dig Logmein Pro med central.

Vi bruger udelukkende logmein til 23 computere som står alverdens steder.
Service og stabiliteten er i top.
Du får dit eget kontrolpanel og de oplyser i rigtig god tid, hvis de vedligeholder eller opdaterer.

Før brugte vi TeamViewer, men syntes nu logmein er mere stabilt og tilbyder flere funktioner.

Deres Ignition er vældig fin, når du er på farten og lige skal rette lidt på en remote computer.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har teamviewer på omkring 200 klienter og servere - det kører snor lige. 

Filoverførsel, print, management mv. uden problemer. 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Værløse
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Fra  Outmind Consulting Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

DKAB:
Mit forslag med fjernskrivebordet er måske ikke så godt når det drejer sig om så mange forskellige computere.
Der kan sikkert blive noget at åbne porte i routeren og ikke alle versioner af Windows understøtter det, så vidt jeg ved. Tror man skal have en Pro version.
Mac og Linux kender jeg ikke til.

Pro eller Ulitimate editions. Home Edition supporterer ikke RDP og det er den der medfølger på alle diverse bærbare.

Derudover vil det i praksis være et problem at folk ikke sidder på offentlige IP'er og at de ikke kan følge med på deres skærm i mens. Kender ikke teamviewer, men bør man vist undersøge kan jeg forstå :)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)