Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop fri fragt vs. fragt gebyr

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Vores hjemmeside www.ugandakaffe.dk betaler kunderne fragt (porto) for de varer de køber i webshoppen, men har i et stykke tid, gået rundt med tankerne om at gøre webshoppen fragtfrit eller sætte en grænse (ordre over 200 kr. gratis fragt).

Vi sælger kaffe fra egen dansk farm, vanilje, sheabutter, kakaobønner.

Dette har virket ganske fint i ca. ½ års tid med alle andre produkter end vores hovedprodukt: Kaffe

Kaffen udgør kun 10 % af det samlet salg via. hjemmesiden, men er 80 % af vores forretning.

Kaffen vejer også væsentligt mere end de andre produkter og er bange for dette holde kunderne væk for bestilling af kaffen.

Jeg leder efter fordele og ulemper ved fri fragt og fragt gebyr til vurdering af hvordan vi gør i fremtiden.

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke selv meget styr på dette emne, men Casper Blom har lige skrevet et blogindlæg omkring dette på casperblom.dk :-)
Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er er emne der har været oppe mange gange og der er forskellige holdninger til det.

Personligt er jeg tilhænger af fri fragt-modellen (evt først ved en bestemt ordrestørrelse), ligesom jeg også mener at du skal indregne eventuelle betalingsgebyrer i dine priser (kan se at jeg skal betale gebyr for at bruge PayPal). Jeg er udmærket klar over at fragt og betalingsgebyrer er en del af en webshopejers omkostninger, men jeg gider ikke at se dem. Jeg vil bare vide hvad jeg skal betale da jeg er i princippet ligeglad med hvor meget der går til dig, Post Danmark og PayPal.

Det betyder selvfølgelig at du skal regulere nogle af dine priser. Jeg kender selvfølgelig ikke markedet, men det lader til at dit produkt er rimelig unikt, da det er produceret på en bestemt måde, og med særlige hensyn. Derfor kan jeg heller ikke sammenligne dine priser med andre, hvilket gør det nemme at "skjule" fagten i dine priser.

Som sagt er der mange holdninger til dette. Her fik du min.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad være med at gøre det mere besværligt end det er! Såre simpelt!

Spørg dig selv - kan produkterne holde til det? Har du avance nok til at der ryger x antal kr pr. ordre?

Du skal sansynligvis regne med en mindre stigning af ordre ved gratis fragt, men du skal aldrig tabe på det.

Visse produkter har en god "markup" - disse kan sikkert godt tåle at tabe x antal kr pr. salg...

Men hvis du har 30-50 kr i avance pr. produkt er der jo ingen mening i at give gratis fragt..

Ellers prøv med en lav fast fragtpris (HVIS DINE PRODUKTER KAN BÆRE DET!) - se om det gør en forskel..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Herfølge
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Lagerkompagniet Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bæredygtigebønne.

Som udgangspunkt eksistere frifragt ikke. Det er en service, som man som kunde enten betaler for ved selv at hente, ved at betale mere for varen eller ved at betale fragten i shoppen.

Frifragt butikker, har jeg altid været en smule skeptisk overfor, eftersom fragten således er lagt på den enkelte vare = hvis du køber 20 varer i stedet for én vare, betaler du væsentligt mere for meget - end hvis der eksempelvis var en fast fragtpris på 50kr.

Personligt synes jeg en shop er mere ærlig ved, at der er en reel fragtpris. Så kan man jo altid vurdere om det kan betale at hente varen personligt.

hos www.lagerkompagniet.dk har vi bl.a. priser ned til 65kr.for webshop kunder for forsendelse af en ordre. Dette dækker over ny emballage, pluk, pak og emballage samt pakkefyld. Vi oplever ofte kunder som siger "det var godt nok dyrt - vi sender selv for 40kr" og vi får aldrig kunderne til at betale 65kr., men igen tænker de ikke på den tid og de materialer de selv bruger. Det er derfor en meget vigtig del, når man beregner sin fragt til kunderne. Jeg har set en del webshops med et stort vareflow, men hvor personalet arbejder ned til 50kr/timen, hvor optimering af webshoppen, salg osv. kunne have indbragt 4 gange så meget pr. time.

Forsendelsesprisen mener jeg bør være fair, og gennemskuelig for kunden - samtidig med, at den skal være konkurrencedygtig.

Bedste Hilsner

Mikkel Bauer

Lagerkompagniet.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved at tilbyde fri fragt ved x antal køb er du med til at forøge dit salg i din webshop.
Det får tit kunder til at foretage et ekstra køb for at undgå at skulle betale fragt.
Jeg synes ikke som udgangspunkt du skal tilbyde fri fragt. 

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange indvendinger, kan se at dette fragt dilemma ikke bliver løst og holdningerne er mange samt forskellige.

Hvis vi skulle ud og tilbyde... lad os kalde fri fragt det som det reelt er = fragt inkluderet. Så ville en pris forhøjelse være obligatorisk.

Et af problemerne med fragten er rent psykologisk vores kaffe koster 39 kr. incl. moms for 225 gram og fragten er så 21 kr.! med POSTDANMARK,

det svarer så til ca. 50 % af produktets pris! Er bange for den potentielle kunde skræmmes væk eller en kunde til et af vores andre produkter synes fragten stiger for meget, når kunden vælger et mer køb af kaffe.

Fra Struer
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 83
Fra  Start Online ApS Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er som udgangspunkt tilhænger af fri fragt modellen, - Mest fordi mine produkter kan bære det. Jeg betragter Fri fragt som en service for mine kunder. 

Når jeg har kørt Deals ect. hvor andre skulle ha del i min avance har jeg så valgt at opkræve portoen det koster mig.

Jeg har kørt fri fragt som "intro", og overvejer om jeg skal køre en "Fast lavpris Fragt". fx. på 19 eller 29 kr. ( ved godt det ikke er hele fragten, det er mere symbolsk at "så betaler jeg resten" for kunden. )

Jeg vil personligt stejle ved de firmaer der er Ublu og påregner ALT i fragtprisen, både pluk pak osv. - Det bør jo være i avancen på varen, og ikke i forsendelsen. - Varen skal vel plukkes og pakkes selvom den bliver personligt afhentet.

mvh

peter

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal helt klart forsøge at få jeres kunder til at købe en anelse mere end de gør i dag, og samtidog lade dem betale fragten delvis selv.
Mit bud:
Fragt 29,-
Gratis ved køb over 200,- (hvis det er for stramt til jeres avance, så måske 250 eller 300,-)

Fordelen er her, at du har en lav fast fragtpris og en godbid hvis de køber lidt mere.
Det virker :-)

Hvis dit snitkøb i dag er 2xxkr så skal du sige gratis over 300,- f.eks.

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

test tes test............. test test test

Folk gider som hovedregel ikke betale for fragt. Er dit produkt ikke i stor, direkte konkurrence, så kan du sagtens tillade dig at inkludere fragtomkostningerne i prisen.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)