Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. terminal til fysisk butik

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg laver lige nu nogle overvejelser om at starte en fysisk butik. I mine beregninger om, hvor meget det kommer til at starte op, er jeg kommet til terminal, som jeg ikke ved noget om.

Kunderne skal selvfølgelig have mulighed for at betale med Dankort, Visa og Mastercard i butikken.

Jeg har en aftale med PBS/NETS til Dankort i webshoppen og Euroline til Visa og Mastercard.

Mine spørgsmål

1. Kan jeg bruge PBS/NETS (Dankort) og Euroline (Visa og Mastercard) til terminalen i den fysiske butik?

2. Hvor kan i anbefale, at jeg køber en terminal fra? Det er et krav, at den skal virke på Færøerne.

3. Hvordan kobler jeg egenltig terminalen til PBS/NETS og Euroline? Sker det gennem internettet eller? 

4. Er der andet, jeg skal være opmærksom på eller skal bruge?

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 08:26

Hej Jan

Jeg kan hurtigt svare på spørgsmål 1: Nej :)

Det kræver særskilte aftaler til fysisk og online handel. Sådan er det i hvert fald ved Nets/Teller. Med Euroline ved jeg ikke, så der skal du nok lige prøve at tage fat i dem. Så vidt jeg ved, tager de dog ikke nye kunder ind i øjeblikket. 

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 08:34

Jeg vil anbefale Point S til terminal, dem brugte vi før vi kører med POS via PC :o)

Mn der er forskellige muligheder, skal den køre indover din PC og integreres i noget POS? Eller skal den "bare virke"?

Du skal have seperate indløsningsaftaler med hhv. dankort og andre kort, præcis som online, du kan ikke bruge de samme aftaler. 

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:11

Heine Hansen:

Det kræver særskilte aftaler til fysisk og online handel. Sådan er det i hvert fald ved Nets/Teller. Med Euroline ved jeg ikke, så der skal du nok lige prøve at tage fat i dem. Så vidt jeg ved, tager de dog ikke nye kunder ind i øjeblikket. 

Kommer fysisk butik under "Selvbetjente automater" hos NETS/Teller? Se link. Det vil sige, at det koster 1.250 kr i oprettelse og herefter 1.000 kr om året?

Jeg er allerede kunde hos Euroline, så jeg prøver at kontakte dem. Mener ellers de åbnede op for nye kunder igen i midten af maj.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:25

Rene HJ:

Jeg vil anbefale Point S til terminal, dem brugte vi før vi kører med POS via PC :o)

Mn der er forskellige muligheder, skal den køre indover din PC og integreres i noget POS? Eller skal den "bare virke"?

Jeg vil tage et kig på Point.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er, jeg skal bruge. Jeg forestiller mig, at terminalen kører via nettet, men det kunne også være fedt, hvis jeg kan tage terminalen med til arrangementer. 

Tænker at få en aftale med NETS/Teller til Dankort og Euroline til Visa og Mastercard. Fordelen ved Euroline er, at jeg får pengene indenfor 7 hverdage i forhold til 30 (?) hverdage hos NETS/Teller.

Kan du uddybe, hvad POS er? 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hvis du ønsker et integreret system hvor POS og Betalings terminal snakker sammen skal du kigge på integrations terminaler, disse sælges dog typisk af samme firma som du handler din POS løsning hos.
(nogle af disse benytter sig af det internet der er på den Pc din POS løsning kører på. andre har egen netværks forbindelse.)

Stand alone terminaler er typisk en god ide hvis man har et ældere kasse apparat eller vil ha den flexibilitet at betalingsterminalen ALTID virker uden at tage hensyn til om kasseapparat eller POS ikke gør.(dog har de den ulempe at man kan lave flerer fejl, da "systemerne ikke snakker sammen")
Det er muligt at købe Standalone terminaler der er GPRS baseret og derved at 100% mobile, dog er disse som regl lidt langsommere
Standalone terminaler kan købes hos , Point , DK-Online , NETS Merchent solutions

Jan Elmar Sørensen:
Kan du uddybe, hvad POS er? 

POS står for Point of Sale eller Point of Service(alt efter hvem man spørger)

et POS system er kort fortalt et lidt mere morderne Kasseapparat, som ofte giver flerer muligheder for at snakke sammen med flerer systemer f.eks Økonomisystem , webshops andet...

Håber det hjælper dig lidt videre ;)

Ha en god dag
Mvh
Jacob Ipsen

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 17:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil også tilfalde mig rådene med at vælge point.dk er selv kunde hos dem, og de har en super kundeservice.

mht indløsere, har jeg valgt PBS/Nets (som er de eneste) til Dankort.
Til Visa og Mastercard, har jeg valgt Valitor, da de ikke har noget oprettelses, eller årsgebyr, som både Teller, Euroline og swedbank har på de internationale kort, samt Valitor ikke tager gebyr for surcharge på kreditkort (som der igen er på alle de andre)

Terminalen kan kobles op på 2 måder, enten via internet, eller mobilnetværk/simkort

Via internet er der igen 2 måder, enten WiFi, eller med kabel

Med mobilnetværk, bruger den GPRS data, dog ikke specielt meget, så 500mb/md burde være nok til de fleste butikker, ulempen ved GPRS er dog, at det tager noget længere tid pr transaktion iforhold til internet.

GPRS terminalen er så dog mobil istedet, og kan tages med rundt, hvor den anden jo skal være i et kabel, eller inden for wifi rækkevidde.

Mht. oprettelse hos Nets/Teller for dankort, så er det gratis, men tager 6-8 uger pr. man kan dog betale 350kr (ikke momsberettiget) for en hasteoprettelse, som tager 1-2 dage (hvis de har de data de skal bruge senest kl 16 en hverdag, så er det igennem senest kl 18 næste hverdag)

Du kan læse mere her http://www.point.dk/da/Denmark/KundeserviceContainer/Indhold-Kundeservice/Skal-du-abne-ny-forretning/

Overvej stærkt deres serviceaftaler, da de er incl alle udgifter til gateway og software, som ofte kommer oveni lejen af en terminal andre steder, og som også skal betales ved siden af, ved køb af en terminal.

http://www.point.dk/da/Denmark/Start/Betalingsterminaler/All-in-One/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53

Mange tak for dit svar, silversand.

silversand:
Til Visa og Mastercard, har jeg valgt Valitor

Dem har jeg ikke hørt om før. Er du godt tilfreds med dem? Har snakket med Euroline, og de tager ikke kunder ind med færøsk cvr-nummer.

silversand:
da de ikke har noget oprettelses, eller årsgebyr, som både Teller, Euroline og swedbank har på de internationale kort

Euroline har ikke noget oprettelses eller årsgebyr. Derfor jeg valgte dem til min webshop fremfor NETS/Teller og Swedbank. 

silversand:
Terminalen kan kobles op på 2 måder, enten via internet, eller mobilnetværk/simkort

Ved du, om man kan få terminaler, der både kan kobles via internet og mobilnetværk/simkort?

Jeg prøver at kontakte Point for at høre, hvad de kan tilbyde mig. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50

silversand:
Mht. oprettelse hos Nets/Teller for dankort, så er det gratis

Betaler jeg så et beløb pr. kvartal alt efter, hvor mange transaktioner jeg har? Fandt priserne her: Se link.

Hvad med priserne på internationale kort hos NETS/Teller? Er det 500 kr i oprettelse og herfter 80 kr om måneden? Fandt priserne her: Se link. Hvis man samtidig skal vente op til 30 hverdage, før pengene er på kontoen, så kan jeg ikke se nogen fordel i at have sin aftale på internationale kort hos NETS/Teller.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 12:00

Gebyrer ved Nets/Teller for dankort ved fysisk handel, der betaler du det beløb som der står i den tabel du linker til, alt efter hvor mange transaktioner du har.

Med internationale kort hos Nets/Teller, betaler du den procentsats pr transaktion, dog kan du surcharge (lægge gebyret over på kunden) på kreditkort, men ikke på debetkort, den løsning tager Nets 1000kr/år for at bruge, hvor den er gratis hos bla. Valitor.

Valitor kan også udbetale pengene 3 gange om ugen, så man får sine penge efter max 3 hverdage.

Oprettelsen hos Valitor tager også kun et par dage, hvor det ved Nets/Teller, kan tage op til 8 uger.

Om de så tager færørske kunder, skal jeg ikke kunne sige, men giv dem et kald, og spørg efter Michael, han kan nok godt give dig svar på de sidste spørgsmål du måtte have omkring det.

Og ja, giv Point et ring ang terminaler, da jeg faktisk ikke ved hvilke modeller de har helt præcist, men det skulle nok være muligt at få en med både WiFi og GPRS forbindelsesmulighed.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)