Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af enkeltmandsvirksomhed (VSO)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

He he glemte lige at skrive at jeg ved siden af firmaet tjener ca 360.000,- som lønmodtager ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

RescueLife:
Ved årets udgang er overskuddet 200.000,-. Jeg trækker 50.000 ud til mig selv, så jeg holder mig under topskattegrænsen
det tør siges 421.000 er grænsen i år og og en del højere næste år - du skal jo ikke gemme for at spare topskat hvis du ikke udnytter bundgrænsen - for så kommer du jo på et tidspunkt op på så store beløb, at du får topskat af dem i alle fald.

ved VSO opererer man med en hæverækkefølge men for at gøre det simpelt - hvis du har 200.000 i overskud og hæver 50.000 kr til dig selv, så skal du betale bundskat og am bidrag af de 50.000 kr med ca 44% og de resterende 150.000 kr som ikke hæves - 25% firmaskat.

Når du senere hæver de 150.000 måske sammen med andre års overskud - så betaler du personlig skat - enten bund eller top skat af beløbet der hæves minus de allerede betalte 25% skat - det reguleres i hæverækkefølgen

Du behøver jo ikke beslutte dig for VSO før ved skattetid - så hvis du har overskud på 200.000 kr kan du jo forskudsregistrere de 200.000 og så kommer du af med skat af dem - men hvis du så laver VSO når selvangivelsen banker på vil du få penge tilbage.  Du kan jo også ændre forskud løbende under året - opgiver du for lidt, vil du få et rente tillæg og mulig ekstra strafrente, afhængigt af hvor sent ind i 2014 du betaler skatten 

Firmaskatten afsætter f.eks revisor i regnskabet helt enkelt

Hvis du vil bruge VSO skal du lade en revisor/økonomiperson sætte dig igang så du får så flot og korrekt en regnskabsopstilling og tydelig adskillelse af virksomhed og privat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det passer mig fint hvis grænsen hæves i årene fremover :-) Forstår hvad du skriver, men skal helt klart ave en revisor/bogholder med indover...... Og han kan vel også trækkes fra alle andre udgifter ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

RescueLife:
men skal helt klart ave en revisor/bogholder med indover...... Og han kan vel også trækkes fra alle andre udgifter ;-)
absolut - men få et par tilbud - evt 3 gratis uforpligtende fra www.agera.dk som er i Amino familien

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ved VSO opererer man med en hæverækkefølge men for at gøre det simpelt - hvis du har 200.000 i overskud og hæver 50.000 kr til dig selv, så skal du betale bundskat og am bidrag af de 50.000 kr med ca 44% og de resterende 150.000 kr som ikke hæves - 25% firmaskat.

Se nu, jeg har lyst til at "drille" lidt herWink

Med netop disse beløb, så kan virksomhedsskatten præcis indeholdes i hævningerne, hvorfor hele overskuddet kan henføres til det opsparede overskud med en acontoskat på kr. 50.000, svarende til 25%.

Iøvrigt er jeg enig i dine betragtninger JohnYes

Virksomhedsskatteordningen er ikke særlig kompliceret, men det kræver lidt at sætte sig ind i ordningen.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Se nu, jeg har lyst til at "drille" lidt herWink

Med netop disse beløb, så kan virksomhedsskatten præcis indeholdes i hævningerne, hvorfor hele overskuddet kan henføres til det opsparede overskud med en acontoskat på kr. 50.000, svarende til 25%.

Iøvrigt er jeg enig i dine betragtninger JohnYes

jo 50.000 er jo 25% af 200.000 - så bliver der bare ikke nogen gryn som ejeren kan købe sodavand og andet for - må vel være rigtigt?

Jeg må vel en dag sætte mig ind i det med hæverækkefølgen, du har sikkert ret i det ikke er slemt - og så kaptialafkast m.m. - nok fordi jeg aldrig har haft brug for det at det ikke er blevet til noget med at forstå detaljer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene indtil nu og har netop skrevet efter tilbud på agera.dk. Glæder mig til videre forløb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge et IVS, hvis målet var at få SU og opspare overskuddet.

Alt for mange studerende løber en al for stor risiko for at der på et tidspunkt i deres studieforløb kan stilles spørgsmålstegn om  hvor vidt de driver en driver en hobbyvirksomhed eller lignende ikke erhvervsmæssig virksomhed.

Der vil på et tidspunkt komme politisk fokus på om det er rimeligt er nogen kan modtage SU og samtidig spare indkomst op i egen virksomhed i forhold til personer der eksempelvis bruger samme tid på lønmodtagerarbejde.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:

Se nu, jeg har lyst til at "drille" lidt herWink

Med netop disse beløb, så kan virksomhedsskatten præcis indeholdes i hævningerne, hvorfor hele overskuddet kan henføres til det opsparede overskud med en acontoskat på kr. 50.000, svarende til 25%.

Iøvrigt er jeg enig i dine betragtninger JohnYes

jo 50.000 er jo 25% af 200.000 - så bliver der bare ikke nogen gryn som ejeren kan købe sodavand og andet for - må vel være rigtigt?

Jeg må vel en dag sætte mig ind i det med hæverækkefølgen, du har sikkert ret i det ikke er slemt - og så kaptialafkast m.m. - nok fordi jeg aldrig har haft brug for det at det ikke er blevet til noget med at forstå detaljer

vh

Hej igenCool

Hvis nu man bibeholder de private hævninger, så ville virksomhedsskatten på 25% af kr. 150.000, ialt kr. 37.500 skulle overføres til posten "Hensættelse til senere hævning ultimo", som så bevirker, at der i næste eller kommende indkomstår kan hæves kr. 37.500 uden beskatning, idet dette beløb alt andet lige skal anvendes til virksomhedsskatten, som forfalder efter indkomstårets udløb.

Nu bliver det følgelig meget teknisk, hvilket også er begrundelsen for anbefalingen af at hyre en kompetent skattekyndig, når man anvender Virksomhedsskatteordningen, især hvis man har indkomst/overskud af virksomhed, der overstiger grænsen for topskat.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Hvis nu man bibeholder de private hævninger, så ville virksomhedsskatten på 25% af kr. 150.000, ialt kr. 37.500 skulle overføres til posten "Hensættelse til senere hævning ultimo", som så bevirker, at der i næste eller kommende indkomstår kan hæves kr. 37.500 uden beskatning, idet dette beløb alt andet lige skal anvendes til virksomhedsskatten, som forfalder efter indkomstårets udløb.

ok tak - gav jo lidt klarhed faktisk. Af de private hævninger betales naturligvis alm skat når de hæves - og virksomhedsskatten på de 25% af det der bliver stående kan så næste år hæves uden man selvklart skal betale privat skat af det - det kan jeg sagtens gir fuld mening

De private hævninger til forbrug - skat i år med ex 44%  - virksomhedsskatten hæves næste år med 25% og udløser der ikke nogen ekstra skat

MEN - hvis ellers det andet var korrekt - kan du så også lokkes ud i at fortælle. De 150.000 som jo var overskud og udløste virksomhedsskatten - er nu blevet til 112.500 kr når virksomhedsskatten er betalt i 2014 - Går virksomhedsskatten så det år fra i resultatet så det udviser de 112.500 kr og hvordan bliver det så med at hæve de sidste penge - er det 150.000 kr der kan hæves minus personlig skat - udlignet med de 37.500 kr eller er det 112.500.

Sikkert dumt spurgt - jeg kan bare ikke lige overskude det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)