Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kærlighed i nyhedsbrevene

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Super feedback, Pernille! Den fik mig til at tænke lidt mere over min målgruppe og min niche.

Jeg tror, jeg skal vente med at offentliggøre mine segmenteringstanker, men jeg sender dig lige en PM.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 19:32

Brita, du skriver at ingen har meldt sig ind endnu, men du skriver vel også kun at du OVERVEJER at lave denne service?
Jeg vil bestemt ikke afvise at jeg kunne være din mulige kunde, men jeg vil kræve at du VED en masse om nyhedsbreve og at teksten kun er en (jeg havde nær sagt lille) del af et nyhedsbrev, ligesom at varerne på min shop er en ting, men selve konverteringsarbejdet er noget HELT andet og ekstremt vigtigt!

Men kan du få fat i nogle af dem som måske samler mails ind, men "glemmer" at sende nyhedsbreve ud, eller dem som sender ligegyldige månedlige nyhedsbreve ud, SÅ haret unikt marked.
Jeg kender også en shop her, som ville være det oplagte match at gå ud fra.

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 00:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej GuruGuy

Nej, nej. Jeg forventer ikke, at der er nogen, der køber min service på nuværende tidspunkt. Jeg er stadig kun ved at arbejde på konceptet og har fx først i dag fået has på, hvordan priserne skal skrues sammen. Men min tråd var ment som en lille markedsundersøgelse for at høre, om der overhovedet er efterspørgsel efter ydelsen. Det er dejligt, at du måske er interesseret, men ellers har jeg ikke fornemmet det store behov. Hvilket selvfølgelig giver stof til eftertanke om, hvorvidt jeg er på vej i den rigtige retning. Men jeg tror måske bare, det er rigtigt, at min målgruppe ikke er her på Amino. Så den skal jeg lige være lidt mere skarp på, inden jeg laver næste markedsundersøgelse.

Men selvom der måske ikke er andre potentielle kunder end dig i denne tråd, har det været super, at få den sparring, som jeg ofte savner, når jeg sidder alene.

Det er klart, at ingen vil købe af en, der ingenting ved. Jeg er - helt ærligt - stadig kun i gang med at lære, men jeg har en stærk fornemmelse af, at jeg kan gå hen og blive rigtig god til at skrue nogle nyhedsbreve sammen, der både brander og konverterer godt.

Jeg kan skrive (journalist fra Journalisthøjskolen) og designe (designer fra Designskolen Kolding) og har tidligere også arbejdet som programmør (blandt andet Zentropa). Jeg ved lidt om konvertering, bounces og hvordan forskellige skabeloner fungerer på forskellige platforme. Desuden har jeg flere ideer til nye måder at fortælle på, som jeg supergerne vil teste af. Men med alle de første kunder bliver det - indrømmet - en opdagelsesrejse, hvor jeg spændt vil begynde at finde ud af, hvad der virker for netop denne kunde, og hvad der ikke gør.

Netop fordi jeg er "nybegynder", har jeg valgt at skrue konceptet sammen, så det er læst eller gratis for kunderne. Jeg vil ikke tage penge for noget, der ikke virker. Og selvfølgelig får kunderne lov at godkende, inden nyhedsbrevene ryger ud til deres modtagere, så de kan stå inde for indholdet.

Jeg tror faktisk lige jeg har fundet ud af, hvem der skal være min primære målgruppe. Min niche skal nemlig være, at jeg krydrer nyhedsbrevene med små animationsvideoer, som man bliver nødt til at klikke sig til landingpagen for at se. Og på den baggrund, er det faktisk helt indlysende, at jeg i første omgang skal vælge børnerelaterede firmaer og organisationer. Jeg har åbenbart bare haft hovedet for fuldt af tal til at se det åbenlyse!

Nu vil jeg krybe til køjs og håbe, at der dukker flere åbenbaringer op i løbet af natten.

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 07:56

Husk den tekniske udfordring der er med "open rates", som jo aldrig giver et reelt billede af hvor mange der rent faktisk har åbnet/læst e-mailen. Så hvis du kun vil modtage betaling for open rates, så snyder du dig selv - medmindre du selvfølgelig ganger prisen pr open tilpas meget op :)

Jeg er ikke selv marketing ekspert/guru, men måske er "click rate" lidt sjovere at måle på? Så går du kun glip af at tracke dem der bl.a. aldrig klikker på links i emails, og i stedet selv skriver adressen ind/googler, og dem som ikke reagerer på mailen når de modtager den, men måske googler firmanavnet fra mobilen eller arbejdspladsen lidt senere.

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 09:41

God pointe, Klaus. Jeg er dog ikke helt klar over, hvad den tekniske udfordring består i? Kan man ikke reelt regne med de tal, man får fra sin tjeneste, når man kigger i sin statistik? Hvorfor ikke?

Jeg tænker, jeg vil baserer prisen på begge parametre. Jeg er dog lidt usikker på i hvilket forhold. Lige nu har jeg valgt at 75% af den forventede indtægt skal komme fra open rates og 25% fra click rates.

Jeg har fundet denne oversigt på MailChimp, som jeg har brugt som mål for, hvad jeg kan forvente af rates:

http://mailchimp.com/resources/research/email-marketing-benchmarks/

Jeg regner dog med at justere procentsatserne til danske forhold, når jeg finder valide tal. Nogen der kender et sted, hvor man kan skaffe dem?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:47

Brita Starcke:

God pointe, Klaus. Jeg er dog ikke helt klar over, hvad den tekniske udfordring består i? Kan man ikke reelt regne med de tal, man får fra fx MailChimp? Hvorfor ikke?

Mailchimp og lignende services (som vores) kan kun spore en åbning når en modtager indlæser billeder eller klikker på et link. Sker det ikke, men læser modtageren alligevel indholdet, tælles det ikke med som et "open". Det er det, Klaus henviser til. 

På den måde bliver åbningsraten altid lavere end reelt. Dog skal det også nævnes, at Mail-app'en på iOS (iPad, iPhone) indlæser billeder automatisk, uden at spørge modtageren. Det betyder, at et "open" registreres selv om modtageren ikke er blevet bedt om at indlæse billeder først, og dermed øger de formentlig også "open rates" kunstigt. :)

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:47

Nej det tal kan du ikke regne med. Open rates kan umiddelbart kun bestemmes ud fra to ting (om Mailchimp også benytter metode #2 ved jeg ikke, men Mailchimp er jo ret store, så mon ikke?):

1) Et usynligt billede der indsættes f.eks. nederst i mailen, som brugeren ikke ser. Det billede hentes fra f.eks. Mailchimps servere, og på den måde kan Mailchimp se at denne mail-modtager har haft åbnet mailen (men de ved selvfølgelig ikke om modtageren også har læst den).

2) Når modtageren klikker på et link. Typisk så vil de links du indsætter, blive automatisk erstattet med et link der går igennem Mailchimp, så du som afsender har en idé om hvor mange der klikker på dine links og hvilke links de klikkes på. Man må jo formode at når nogen klikker på et link i mailen, at så har mailen også været åbnet. Det ubekendte her, er at jeg ikke ved om der findes spamfiltre der kan finde på at "klikke" på links på vegne af brugeren, for så vil denne metode jo ikke virke til at bestemme om mailen har været åbnet eller ej.

Problemet med #1 er så at mange mailprogrammer som standard slet ikke viser billeder. I Gmail er der f.eks. i toppen en gul bar (så vidt jeg husker) man skal klikke på, for at få vist billeder i mailen. Gør brugeren ikke det - og ikke klikker på nogle af dine links - så ved du ikke at mailen har været åbnet.  Jeg bruger ikke selv Outlook.com/Hotmail, men har læst at Outlook.com som standard heller ikke viser billeder i mails. 

Du kan bruge "open rates" til at spotte tendenser, men ikke til at sige at "præcis 123 mennesker har åbnet denne mail", for tallet vil med garanti være større - men hvor meget, det ved jeg ikke, og det varierer nok også.

(nok ikke relevant for dig, siden du vil designe nyhedsbreve, men hvis nyhedsbrevet er ren tekst - uden brug af HTML - så vil det heller ikke være muligt at indsætte et usynligt billede til at tracke om mailen har været åbnet eller ej).

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 10:05

Hej David og Klaus. 1000 tak. Det er jo et reelt problem i forhold til min forretningsmodel, som jeg må tænke ind. Bum, bum bum. Jeg ved ikke helt hvordan endnu. Det må jeg summe over, for selvfølgelig er det mest rimeligt, hvis kunderne både betaler for den branding der består i, at modtagerne læser nyhedsbrevene og for de klik, modtagerne foretager.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)