Hej GuruGuy
Nej, nej. Jeg forventer ikke, at der er nogen, der køber min service på nuværende tidspunkt. Jeg er stadig kun ved at arbejde på konceptet og har fx først i dag fået has på, hvordan priserne skal skrues sammen. Men min tråd var ment som en lille markedsundersøgelse for at høre, om der overhovedet er efterspørgsel efter ydelsen. Det er dejligt, at du måske er interesseret, men ellers har jeg ikke fornemmet det store behov. Hvilket selvfølgelig giver stof til eftertanke om, hvorvidt jeg er på vej i den rigtige retning. Men jeg tror måske bare, det er rigtigt, at min målgruppe ikke er her på Amino. Så den skal jeg lige være lidt mere skarp på, inden jeg laver næste markedsundersøgelse.
Men selvom der måske ikke er andre potentielle kunder end dig i denne tråd, har det været super, at få den sparring, som jeg ofte savner, når jeg sidder alene.
Det er klart, at ingen vil købe af en, der ingenting ved. Jeg er - helt ærligt - stadig kun i gang med at lære, men jeg har en stærk fornemmelse af, at jeg kan gå hen og blive rigtig god til at skrue nogle nyhedsbreve sammen, der både brander og konverterer godt.
Jeg kan skrive (journalist fra Journalisthøjskolen) og designe (designer fra Designskolen Kolding) og har tidligere også arbejdet som programmør (blandt andet Zentropa). Jeg ved lidt om konvertering, bounces og hvordan forskellige skabeloner fungerer på forskellige platforme. Desuden har jeg flere ideer til nye måder at fortælle på, som jeg supergerne vil teste af. Men med alle de første kunder bliver det - indrømmet - en opdagelsesrejse, hvor jeg spændt vil begynde at finde ud af, hvad der virker for netop denne kunde, og hvad der ikke gør.
Netop fordi jeg er "nybegynder", har jeg valgt at skrue konceptet sammen, så det er læst eller gratis for kunderne. Jeg vil ikke tage penge for noget, der ikke virker. Og selvfølgelig får kunderne lov at godkende, inden nyhedsbrevene ryger ud til deres modtagere, så de kan stå inde for indholdet.
Jeg tror faktisk lige jeg har fundet ud af, hvem der skal være min primære målgruppe. Min niche skal nemlig være, at jeg krydrer nyhedsbrevene med små animationsvideoer, som man bliver nødt til at klikke sig til landingpagen for at se. Og på den baggrund, er det faktisk helt indlysende, at jeg i første omgang skal vælge børnerelaterede firmaer og organisationer. Jeg har åbenbart bare haft hovedet for fuldt af tal til at se det åbenlyse!
Nu vil jeg krybe til køjs og håbe, at der dukker flere åbenbaringer op i løbet af natten.