Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart hjemme

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er uddannet Kosmetolog, negle- og vippetekniker og har altid drømt om at åbne min egen klinik. Da det ikke er muligt lige nu, har jeg overvejet at starte op derhjemme med at lave voksbehandlinger, diverse negle og eyelash extensions.

Så er det bare, at det store spørgsmål melder sig; Hvad kræver det egentlig, at få en lille virksomhed op at køre?

Jeg skal have et cvr nummer, men hvordan er det med forsikringer?
Hvordan er det med moms, og skal jeg have en til at ordne regnskabet, eller er det overskueligt at gøre selv?

Hvis jeg tager ud og laver arbejde i en klinik en gang imellem, hvordan foregår det så med betaling?

Jeg har prøvet at læse mig frem til det, men jeg har svært ved at finde ud af, hvad der er nødvendigt for denne virksomhed. Jeg håber, at i kan hjælpe mig :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40

Sara-93:
Jeg skal have et cvr nummer, men hvordan er det med forsikringer?
Ja du bør ha CVR i alle fald hvis der er håb om at sælge for/omsætte over 50.000 på 12 mdr i træk - læs overvejelser OM AT STARTE SELV HER 

Jeg vil mene du klarer dig uden forsikring da du vel ikke med dine behandlinger kan udføre noget dine kunder direkte kan sagsøge dig for ved at ha fysisk skadet dem?

Sara-93:
Hvordan er det med moms, og skal jeg have en til at ordne regnskabet, eller er det overskueligt at gøre selv?
Du skal så kunne noget om moms - læs om MOMSPLIGTER LET FORKLARET