Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart hjemme

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er uddannet Kosmetolog, negle- og vippetekniker og har altid drømt om at åbne min egen klinik. Da det ikke er muligt lige nu, har jeg overvejet at starte op derhjemme med at lave voksbehandlinger, diverse negle og eyelash extensions.

Så er det bare, at det store spørgsmål melder sig; Hvad kræver det egentlig, at få en lille virksomhed op at køre?

Jeg skal have et cvr nummer, men hvordan er det med forsikringer?
Hvordan er det med moms, og skal jeg have en til at ordne regnskabet, eller er det overskueligt at gøre selv?

Hvis jeg tager ud og laver arbejde i en klinik en gang imellem, hvordan foregår det så med betaling?

Jeg har prøvet at læse mig frem til det, men jeg har svært ved at finde ud af, hvad der er nødvendigt for denne virksomhed. Jeg håber, at i kan hjælpe mig :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40

Sara-93:
Jeg skal have et cvr nummer, men hvordan er det med forsikringer?
Ja du bør ha CVR i alle fald hvis der er håb om at sælge for/omsætte over 50.000 på 12 mdr i træk - læs overvejelser OM AT STARTE SELV HER 

Jeg vil mene du klarer dig uden forsikring da du vel ikke med dine behandlinger kan udføre noget dine kunder direkte kan sagsøge dig for ved at ha fysisk skadet dem?

Sara-93:
Hvordan er det med moms, og skal jeg have en til at ordne regnskabet, eller er det overskueligt at gøre selv?
Du skal så kunne noget om moms - læs om MOMSPLIGTER LET FORKLARET 

Du skal føre regnskab iht årsregnskabsloven og mange vil ha glæde af at koble en økonomiperson på freelance for nogle hundrede kroner i måneden eller kvartalet til kontrol og hjælp - men læst lidt om REGNSKAB I PERSONLIG VIRKSOMHED om- du kan klare den selv eller ej, vil afhænge en del af hvor kompliceret du gør det - om du vil ha repræsentation, bil osv eller bare få og rene udgifter

Sara-93:
Hvis jeg tager ud og laver arbejde i en klinik en gang imellem, hvordan foregår det så med betaling?

overordnet set vil det være den klinik der skal indberette til skat og betale som løn og dit firma skal ikke normalt blandes ind, da det lyder som lønmodtager arbejde - hvilket man sagtens kan ha samtidigt med man har virksomhed. Det er dog sandsynligt at de hellere vi ha en regning fra dig, men de tager så en risiko hvis dit projekt slår fejl, for så kan de hænge på, at de skulle ha indberettet til skat

God vind med det i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:42

Hej Sara,

Du er velkommen til at kontakt mig for råd og vejledning - vi kan måske få et fremtidigt

samarbejde.

M.v.h.

Tom Picano, revisor, tlf. 40371188

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)