Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg skylde en tjeneste til en wordpress/mailchimp-superguru ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge. Og piger.

Jeg har en webshop som driller. Vi har en maintenanceside, som indeholder et åbnings-nyhedsbrev, da vi ikke er åbnet endnu men ønsker at skabe lidt hype.

Det nyhedsbrev fatter det ikke, når man indtaster sin mailadresse første gang. Den bouncer videre til mailchimps egen side, hvor man så kan taste ind igen. Og så kommer der en bekræftelsesmail til folks mailadresse, som de så skal svare på. Altsammen meget, meget irriterende.

Det her betyder, at vi har haft ca 150 besøgende på siden via forsigtig opstartsannoncering på facebook, hvoraf 7 har tilmeldt sig nyhedsbrevet. Ret dårlig statistik.

Shoppen er Wordpress pålagt tema og Woocommerce, med en mailchimp widget.

Mit spørgsmål er: Hvilken anden udbyder end mailchimp skal jeg bruge (betaling er ikke et problem) for at få en kortere og mere celan proces, og meget gerne hvor folk ikke skal modtage en bekræftelsesmail ?

Findes der et produkt som bare virker 110% ?

Tak for svar på forhånd :)

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 15:01

Du skal ind i dine Mailchimp settings og rette på om der kommer en bekræftende mails eller ej, og så vidt jeg lige husker ( myrd mig ikke hvis det er løgn, det er længe siden jeg har kigget på mine egne) så kan du også opsætte hvordan man tilmelder sig.

Et alternativ er http://www.ymlp.com. Som med alt andet er det sådan at jo større selvbestemmelse man gerne vil have jo mere skal man selv forberede, så YLMP skal man lige sætte sig ned og indstille som man vil have det, og det er en lidt længere process end mailchimp. Dog ikke uoverskueligt. 

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 21. May 13
Skrevet kl. 15:06

Hey Pernille.

Tak for input.

Det er ikke umiddelbart muligt med mailchimp at redigere netop den indstilling. Eller det ER det ikke. Desværre.

Måske mod betaling, men jeg kan ærligt ikke lide deres noget fjollede model. Jeg finder det distraherende altid at blive mødt af den talende abe på deres side. Men hver sin smag :)

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 15:19

Så prøv evt. YLPM. Jeg er selv lige skiftet til dem, fordi jeg synes designet var lidt mere clean, og her kan man indstille lidt mere som man vil. Når man fx tilmelder sig mit nyhedsbrev, ryger man ind på en side hvor der bare står tak fordi du tilmeldte dig ( et eller andet) og ikke mere. Man kan indstille den til at sende en velkomstmail, eller en automatisk "første nyhedsbrev" hvis det nu er en kampagne men man kan også indstille den til ikke at gøre det.

Det er også semi-gratis ( gratis indtil et vist antal) og jeg synes det fungerer udemærket. Jeg kender desværre selv kun de to, men det kan være andre har bedre bud :)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 21. May 13
Skrevet kl. 15:21

Mange tak for tippet - det vil jeg helt klart lige kigge nærmere på. Lyder som noget der kunne være den rigtige løsning.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:22

CMTrading:
Det nyhedsbrev fatter det ikke, når man indtaster sin mailadresse første gang. Den bouncer videre til mailchimps egen side, hvor man så kan taste ind igen. Og så kommer der en bekræftelsesmail til folks mailadresse, som de så skal svare på. Altsammen meget, meget irriterende.

Mailchimp har et API så man kan programmere sig ud af de ting. Jeg har selv lavet en mulighed for en kunde at deres brugere blev tilmeldt en mailliste hvor de ikke selv skulle melde sig til men blev det automatisk. Det kan man gøre igennem Mailchimps API og der kan man sætte om brugeren skal have en mail.

Derudover skal du tænke på at det anbefales at have double opt-in således at brugeren skal godkende via en mail at man kommer på en nyhedsbrevliste. Så I slipper ikke for at der sendes en mail.

CMTrading:
Hvilken anden udbyder end mailchimp skal jeg bruge (betaling er ikke et problem) for at få en kortere og mere celan proces, og meget gerne hvor folk ikke skal modtage en bekræftelsesmail ?

Mailchimp kan sagtens bruges

CMTrading:
Findes der et produkt som bare virker 110% ?

Ja Mailchimp :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)