Har et spørgsmål vedr moms og fradrag. Hvis jeg nu køber et parti varer til 4000 kr og betaler 1000 kr i moms. Men jeg sælger dette parti med et underskud på 1000 kr. Så er min købsmoms højere end salgmoms, får jeg så differencen retur?? |
ja men det er jo ikke et princip du skal køre generelt, dels fordi det jo er dyrt for dig, dels fordi skat jo forventer at en forretning drives seriøst med indtægt for øje og ellers kan forkaste en registrering - men JA - du får penge retur hvis du har større købsmoms end salgsmomsGreenpigen:Har et spørgsmål vedr moms og fradrag. Hvis jeg nu køber et parti varer til 4000 kr og betaler 1000 kr i moms. Men jeg sælger dette parti med et underskud på 1000 kr. Så er min købsmoms højere end salgmoms, får jeg så differencen retur??
Greenpigen:Og hvordan med kørsel. Har selv afhentet varer (kørt 194 km) og kørt yderligere 250 km for at sælge det. Hvordan indberetter jeg det? Som kørsels godtgørelse eller hvordan?? Og kan jeg det til trods for dette gav underskud??
Igen ja, men det forudsætter at skat ikke mener virksomheden er drevet mere som hobby end som seriøst for så har du ikke ret til fradrag af underskud i anden indtægt - læs evt her om HOBBYVIRKSOMHED CONTRA SERIØS - det skal jo føre til overskud sådan lidt på sigt - bare at købe varer og sælge dem under indkøbspris og køre en del km ved siden af og trække kørsel fra, vil skat undre sig over - men ikke hvis det er et enkelt tilfælde og du i øvrigt driver virksomheden seriøst
Kørsel for selvstændige ser du her om KØRSEL hvordan du behandler scroll ned til selvstændige
vh