Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hightech produkt med internationalt potentiale - Hjælp!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,fficeffice" />

Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg har et projekt om at udvikle samt fremstille et hightech produkt med internationalt potentiale og som dækker et eksisterende globalt behov i milliard klassen. Jeg er nu i den første fase af projektet hvor jeg indhenter alle slags oplysninger og laver en først strategisk vurdering.

1)       Jeg skal først og fremmest finde en måde at få bekræftet validiteten af den produkt på en teknisk plan og dermed afsløre naturen af opfindelsen til en eller flere partner(e). Hvad er mine muligheder. Hvordan kan jeg få rådgivning omkring projektet og tale med mulige partnere  uden at risikere at nogen stjæler idéen fra mig. Det er for tidligt/dyrt/indviklet for mig at tale om patent.

2)        Finansiering: Hvor kan jeg få støtte samt eventuelt finde medinvestorer af format med speciale indenfor høj teknologi?

3)        Har nogen nogle tips eller info som eventuelt kunne gavne mig og mit projekt?

På forhånd tak.

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:59
Hej

Bare lige en hurtigt kommentar til 1''eren.

Jeg er handelsmand og ikke udvikler, men jeg kender mange højtuddannede iværksætter, ingeniører o.lign. og de er alle sammen lissom dig TOTALT paranoide over at nogen skal hugge deres ideer (selv relativt simple forretningsideer). Jeg tror hvis man vil have held med at udvikle et helt nyt produkt - så er man nødt til at dele sin ide med andre. Altså hightech produkt med int''l potentiale det kan være stort set hvad som helst og derfor er det jo også umuligt at give dig et godt råd......

JH
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 17:02

Du bliver nød til at åbne noget mere op, for alle dine punkter.

For at bekræfte validiteten, er vi nød til at vide bare lidt omkring hvilke type produkt.....

Finansieringsmuligheder/investor, det er også lidt afhængigt af produktet, da der både er private og offentlige investorer på banen, men det er mange gange produktafhængigt....

Og til sidst det er svært at komme med ideer til noget man ikke ved hvad er, du må tænke på at du har tænkt tankerne omkring produktet, hvor vi kun har den information som du giver til at give kommentarer ud fra...

Bryssel
Tilmeldt 11. Jan 06
Skrevet kl. 17:09

Hej JH,fficeffice" />

Tak for dit svar. At jeg gerne vil beskytte min idé er ganske normalt for en iværksætter. Kald det som du syntes. Paranoid? Why not? Du har sikkert også ret i det du siger. Men, som udgangspunkt,  syntes jeg at det er min pligt overfor mulige kommende investorer/partnere at mindske risikoen så vidt som muligt.

Ang. naturen af produktet kan jeg dog sige at det handler om et elektronisk produkt + software som vil kunne anvendes af både private firmaer og offentlige institutioner (til f. eks. bekæmpelse af terror/kriminalitet). Nu har jeg sagt nok.

Hilsen

Fred

Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 17:13

Jeg tror hvis det er den type produkt, så er der flere ting i det.

Du kan gå efter public funding, og se om du kan søge funding igennem staten. Dette kan være en af de typer projekter, som de gerne vil skyde penge i.

Og tilbage til din nummer 2. Hvis det er den type, bør du overveje patentdelen igen, da den vil være streng nødvendig efter en offentliggørelse nok også før.
Tilmeldt 11. Jan 06
Skrevet kl. 14:49

Hej Bryssel + allefficeffice" />

Tak for input. Public funding lyder bestemt ikke som en dårlig idé. Hvilken institution(er) skal man så kontakte? Ved du noget om processen?

Mht. punkt nr.2 er jeg desværre enig med dig. Desværre fordi jeg antager at det koster meget at få patent med passende geografiskk dækning. Disse omkostninger havde jeg håbet på at kunne dele med mulige investorer. Jeg vil gerne vide om det eventuelt kunne lade sig gøre at, i først omgang,  begrænse min ansøgning om patent til udvalgte lande (f. eks. Danmark) og, på et senere tidspunkt, udvide den geografisk dækning. Dette vil give mig mulighed for at indgå et samarbejde med danske partnere; måske også med staten for videreudvikling af produktet.

Er der nogen som har erfaring med patenter og som kunne give mig en lille liste over DOs & DON’Ts ?

Hvor lang tid tager det at få svar på en ansøgning?

Andre tips?

TAK

Hilsen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:58

Hej Fred,

Hvis det er så super hemmeligt, ville jeg nok ikke i dit sted begynde at tænke på støtte fra offentlige kasser. Jeg tror helt ærlig ikke at de helt har den diskretion og påpasselighed som et superhemmeligt projekt kræver.

Og hvis potentialet er så stort, så burde det heller ikke være noget problem at få investorer med på banen. Det virker lidt modstridende at du skriver at der er marked i milliard klassen, men at det er for dyrt/indviklet at tage patent.

Håber ikke at det lyder alt for negativt, for det er ikke ment sådan. Blot hvad der lige faldt i øjnene 

mvh Carsten
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:07

Hej Fred

Jeg kan fint følge dig i at beskytte din ide (det er en kronisk lidelse på dette forum), men som udgangspunkt tror jeg ikke at nogen i samme branche (overvågning el. lign????)  kan snuppe ideen uden videre bare på en simpel beskrivelse (for hvis dette er tilfældet, så er muligheden for patent vel næsten også udelukket). Altså ligger din forretning primært i timing eller i teknologisk udvikling? Jeg tror alle processer med at finde investorer o.s.v. vil gå meget lettere hvis du kan lave en god præsentation af ideen uden at afslører følsomme oplysninger. Og fokuser på corebusiness fremfor milliardpotentialet... altså stort set alle globale markeder er i milliardklassen - det er hvordan du vil vriste penge af dem der er interessant....

JH
Tilmeldt 11. Jan 06
Skrevet kl. 16:20

Hej Carsten,fficeffice" />

Nej. Det er bare dejligt med konstruktiv kritik. Jeg mener bare at en ansøgning om patent i mere end 100 lande kan veje tungt i min økonomi. At være idérig gøre mig ikke rigere (nærmest omvendt). Jeg forsøger blot at finde en løsning der vil bringe mig til ”destinationen” billigst muligt.

VH

Fred

Er der ellers nogen der vil besvare nogle af mine spørgsmål? Tak for  hjælpen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)