Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal lige vaere helt sikker.. Skat og afgifter uden for eu

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart til at starte en web shop op, men er i tvivl om et par enkelte regler. Hvis jeg henter produkter hjem fra Kina skal jeg betale skat af dem når jeg modtager dem, men når de så bliver solgt kan jeg så traek skatten fra igen :) ? Og skal der også moms på porto jeg sender til mine kunder. ? :)

Håber nogen har 2 sekunder til at svarer :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46621
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13

straightforward:

Jeg skal snart til at starte en web shop op, men er i tvivl om et par enkelte regler. Hvis jeg henter produkter hjem fra Kina skal jeg betale skat af dem når jeg modtager dem, men når de så bliver solgt kan jeg så traek skatten fra igen :) ? Og skal der også moms på porto jeg sender til mine kunder. ? :)

Håber nogen har 2 sekunder til at svarer :)

straightforward - det er et lettere forvirret spørgsmål. Du skal ikke betale skat for at modtage varer fra Kina men told og du skal være IMPORTREGISTRERET SOM VIST HER 

De udgifter du har ved varen og importen kan du trække fra i dit regnskab

Der skal moms på fragt/porto til kunden generelt når du som du skal, er momsregistreret men du kan bruge UDLÆGSORDNINGEN - men du skal følge relerne nøje men se linket - og så er det kun moms på en fortjeneste på portoen

Samlet set, lyder det som om du behøver noget kursus og viden om import og told inden du lige kaster dig ud i det - her kan du se det BASALE OM IMPORT  og regn med at du skal sætte dig ind i toldtarrifer og andet - og her kan du se lidt om IMPORTMOMS 

god vind med det 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:32

1.000 tak :) Ja jeg må lige finde ud af de sidste ting :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)