Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds status?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

Når et firma der i følge oplysninger på nettet ser ud til at kører videre står som "Selskabet er tvangsopløst" i følge navne og numre oplysning hvordan skal man så tolke det?

det er hoved firmaet der står som Selskabet er tvangsopløst. hvor det under dets binavne (hvad det lige er???)  står som "Inaktiv ifølge CVR-Registeret".

Jeg er lidt forvirret omkring hvordan jeg skal forholde mig til denne information, for i følge hjemmesiderne kører firmaet videre, og de tager deres telefon når man ringer.

er der nogen der har et godt råd til om jeg blot skal se bort fra de oplysninger og stole på at selskabet ikke drejer nøglen om indenfor kort tid?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:01

Hvis det er tvangsopløst, betyder det jo gået konkurs..

Men du kan da sagtens tillade dig at spørge din kunde på en pæn måde, hvordan det kan være - det kan jo ske at det er gået konkurs og overtaget af en ny ejer fornylig, kørt videre i konens navn eller hvad ved jeg. Hvis det er det, så bed om deres nye cvr nummer og tjek det.

Jeg ville nok ikke lige give dem en masse kredit, bed fx om 50% betaling forud og sig at i altid gør det første gang en kunde handler hos jer, eller måske fuld betaling før levering, afhængigt af hvad dit produkt er. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Hej!

At et firma er tvangsopløst, betyder ikke nødvendigvis, at det er gået konkurs.

Der kan være mange andre grunde til tvangsopløsning, f.eks. årsrapport ikke indsendt til EogS, tab på mere end 40% af

anparts/aktiekapitalen mv.

Det er selvfølgelig noget rod, men behøver ikke at være lig med konkurs.

Spørg dem, hvad årsagen er.

/Peter 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:45

Det er altid vigtigt at vide hvem man handler med (især hvis man yder kredit).

Et tvangsopløst selskab eksisterer ikke, der er derfor ingen juridiske person, og dermed ingen du kan rette dit krav imod.

Hvis der fortsat findes et firma med samme navn, telefonnummer og mennesker er der enten tale om

1) Et ny firma, der har overtaget fra det gamle, d.v.s nyt CVR-nummer.

2) Svindel 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)