Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gebyr?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 44
Fra  iLash Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at bogføre mit salg, men er i tvivl om hvordan jeg bogfører gebyr. Jeg bruger Izettle, hvor jeg betaler 2.75% af beløbet i gebyr. Så hvis jeg fx har lavet en behandling til 300 kr, så modtager jeg kun 291,75 kr ind på min konto. Hvordan bogføres dette? Jeg bruger Billysbilling som regnskabsprogram... Jeg ville oprette en faktura på 300 kr, men der vil jo så være en difference, da det ikke er det beløb jeg har modtaget?

Er der en der kan hjælpe?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:18

Hej :)

Nu kender jeg ikke til billysbilling, men jeg ville bogføre salget på 300kr som normalt, og efterfølgende blot bogføre gebyret på en konto for gebyrer :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra København S
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 44
Fra  iLash Skrevet kl. 15:24

Hej Lars,

tak for svar. 

Men skal gebyret så bogføres som en "regning" eller er det en postering?

Venligst

Janni

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 15:26

Hej :)

Som en regning?

Jeg kender som sagt ikke billysbilling, men jeg kan da ikke forestille mig andet, end at du på samme bilagsnummer som salget kan bogføre gebyret? Sådan fungerer det i Summa hvert fald.

Ellers ja, så ville jeg gøre det som postering og ikke en regning.

Mvh Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59

Ja jeg ville jo også ha haft det på samme bilagsnummer - du kunne så bruge regning - og i linje et ha varen og så opret ny linje og i den ha gebyret. Du vil under konti finde BANKGEBYRER og måske passer den ind der - ellers savner jeg en konto til gebyrer bare - der er en konto lige under bankgebyrer som bare hedder DIVERSE UDGIFTER - som ikke er et konto navn jeg er vild med, og som revisorer vist heller ikke elsker - da det ofte ender som en skrammelkonto for alt det man ikke lige kunne finde ud af at bogføre

Du kan også gå i indstillinger og kontoplan og opret ny konto - lægge den under udgifter - kalde den Gebyrer øvrige - vælge momssats (nogle gebyr er med moms andre uden) og så har du en ny konto til det

Hvis gebyret får et andet bilagsnummer nu hvor du måske har bogført noget så må du bare skrive begge numre på bilaget - eller tage en kopi af det og bruge det ene til den første postering og det andet til gebyr posteringen

vh

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:14

Fx.

Konto til salg: 1010
Konto til gebyrer: 3620
Konto til bank: 5820 

Kredit: 1010 , 300,-
Debet: 3620 ,  8,25,-
Debet: 5820 , 291,75,-