Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optage speakerstemme.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil gerne tilbyde mine kunder at supplere deres interaktive rundture med en speakerstemme. Er det muligt selv at lave sådanne optagelser? I så fald hvad skal der til? Er der en prisbillig løsning på markedet?

Jeg ved at The Voice i sin tid tog en mini disc man med ud i "felten" med en mikrofon og så var den hjemme. Kan det gøres lige så simpelt nu til dags? 

Hilsen Morten

p.s. for referencens skyld kan jeg henvise til denne rundtur

http://bells.uk-virtualtours.co.uk/  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:07

Det kommer jo fuldstændig an på, hvor proffesionelt du vil præsentere det for dine kunder. Skal det være max prof., så henvender man sig til et studie, finde en god speakerstemme og så laver man tingene i et studie. Hvis du evt. kender nogle som er musikere og som er vant til at optage og mixe m.m., så kan de sikkert gøre det billigere.

PS. Speakerstemmen er ret vigtig...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:19

Hej

Ja det har du fuldstændig ret i. Pris & kvalitet hænger også ofte ret godt sammen Wink Men en lille restaurant der skal have lavet en kort intro har sandsynligvis ikke budgettet til at få det produceret i et studie. Derfor kunne det være relevant at vide om det er muligt at tilbyde en prisbilligt alternativ til mindre kunder.

Hilsen Morten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 21:40

Ja ok.....hvis du har en pc + fx. et (mbox lydkort med tilhørende protools) eller lign. + en SM57 mikrofon, så er det bare at optage ;o)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:15

Hvis du laver en speakeroptagelse, med en SM57 og en drævende jyde som f.eks. mig, får du et resultat, der ikke matcher kvaliteten i dine billeder og rundture. Du kan ikke tilbyde denne service uden en ordentlig speaker optaget på ordentligt udstyr.

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:45

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Hvis du laver en speakeroptagelse, med en SM57 og en drævende jyde som f.eks. mig, får du et resultat, der ikke matcher kvaliteten i dine billeder og rundture. Du kan ikke tilbyde denne service uden en ordentlig speaker optaget på ordentligt udstyr.

mvh Hans

Ja det var jo det  jeg var bange for. Det er også derfor jeg endnu ikke har gjort det..... Men nu har jeg kontakt til et par reklamebureauer, så måske kommer der nogle opgaver igennem dem med proff speakerstemme Wink

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 13:10

Ahhh....det er nu en sandhed med modifikationer. Der er rigtig mange optagelser, der er lavet med SM57 + protools. Protools benyttes i de fleste studier i forvejen og ja, man kan sagtens finde bedre mikrofoner, men sådan een kan sagtens brunge proffesionel lyd. SM57 benytte af rigtig mange til optagelser af vokaler og de benyttes vildt meget til livebrug. Det vigtigste er stadig speakerstemmen. Har man den, kan man godt producere kvalitet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 13:11

PS. Jeg hader at man ikke kan redigere i sine indlæg her på Amino, som man kan alle andre steder ;o) Beklager 'bøfferne'.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)