Jeg har installeret både CamStudio og Jing, men for begge gælder det, at filerne bliver forfærdelig store. En video på halvandet minut med Jing fylder 40 MB.
Har læst en gammel tråd, hvor en af aminoerne foreslår erightsoft.com. Har nogen af jer erfaringer med dette, eller hvordan gør I jeres video-filer mindre?
Jeg har installeret både CamStudio og Jing, men for begge gælder det, at filerne bliver forfærdelig store. En video på halvandet minut med Jing fylder 40 MB.
Har læst en gammel tråd, hvor en af aminoerne foreslår erightsoft.com. Har nogen af jer erfaringer med dette, eller hvordan gør I jeres video-filer mindre?
De gemmer som noget der hedder 'lossless' video optagelse - dvs, de ikke mister kvalitet, og derfor fylder de ufattelig meget.
Hvad du kan gøre er at konvertere videoen til noget der ikke er 'lossless' - dette vil forminske størrelsen 5-15 gange.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg arbejder professionelt med videoproduktion og har derigennem nogle forskellige programmer der kan konvertere filer på forskellige måder. Hvis det bare drejer sig om et par enkelte filer kan du sende dem til mig via WeTransfer, og så kan jeg konvertere dem for dig.
Det er pænt af dig, Tobias, men jeg kommer til at skulle optage temmelig mange videoer.
Du har vel ikke tilfældigvis tjek på CamStudio? Jeg er nået så langt, at der skal installeres en codec pack til Windows 64 bit for at undgå de kæmpemæssige videoer, og det er angiveligt K-Lite codecs, der skal installeres. Men det virker ikke desværre...
Du kan bruge Windows Movie maker, det har du nok allerede liggende på din computer. Gem den som HD visning og den fylder så omkring det halve.
Hvilken Video Compressor har du brugt i Camstudio ? Jeg vil forslå du bruger Camstudio eget format Camstudio Lossless Codev v. 1.5 Det kan også downloades fra deres hjemmeside.
Derefter kan du prøve at arbejde med "Quality", prøv at sætte compressor til omkring 75% og se om du kan bruge den opsætning.
Det er pænt af dig, Tobias, men jeg kommer til at skulle optage temmelig mange videoer.
Du har vel ikke tilfældigvis tjek på CamStudio? Jeg er nået så langt, at der skal installeres en codec pack til Windows 64 bit for at undgå de kæmpemæssige videoer, og det er angiveligt K-Lite codecs, der skal installeres. Men det virker ikke desværre...
Hej Poul,
Ja okay, så bliver det besværligt. Men nej, jeg har desværre ikke arbejdet med CamStudio.
Jeg er ikke stødt på Handbrake, men jeg kan undersøge det.
@ Juul: Jeg fandt et andet codec: Xvid MPEG-4 codec. Nu fylder filerne mindre end det halve. 2 minutter fylder ca. 14 MB. Det kan gøres bedre, men ind til jeg har fundet noget bedre - måske Handbrake - bruger jeg Xvid MPEG-4 codec.