Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosat i DK, indtægt i Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i den situation at jeg modtager kommision af mine kinesiske forretningsforbindelser bl.a. ved at formidle kontakt til forretningsforbindelser i Danmark.

Jeg er meget i tvivl om hvad der er mest fordelagtigt for mig mht økonomien.

Jeg er blevet tilbudt konto m MasterCard i Kina, men vil det være en økonomisk fordel at oprette et firma i dk, og overføre pengene dertil i stedet? Eller betaling direkte til mig på min privatkonto? Jeg har fuldtidsjob ved siden af denne forretning, betaler allerede topskat og jeg har ingen intention om at køre noget udenom skat.

What to do?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:02

Dansk arbejdssted og dansk bopæl. Ingen tvivl om du er skattepligtig i Danmark. Hvis der er andre muligheder, så skal du nok via professionel skatterådgivning.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07

Dansk skat uden tvivl som du beskriver det Du kan overveje pensionskonti til nedbringelse af topskat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 02:41

Tak for svar. Jeg er godt klar over at jeg skal betale skat i DK når jeg er bosat i DK, og det har jeg bestemt også tænkt mig uanset forretningsstruktur. Men vil det ikke være en skattefordel eks at stifte et ApS samt et Holding selskab og få indtægten overført dertil? Eller kunne der være andre alternativer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14

Jelm:
vil det ikke være en skattefordel eks at stifte et ApS samt et Holding selskab og få indtægten overført dertil? Eller kunne der være andre alternativer?

Det er ikke til at sige uden at vide alle indkomstforhold men hvis du betaler topskat (ca 420 t efter am bidrag i indkomst) så kan du med et ApS nøjes med 25% selskabsskat af det du ikke hæver til løn, men hvis du bliver ved med at leve i topskatte miljø så får du jo alligevel ikke pengene ud til dig selv billigere, så det er kun en fordel hvis det er for at skyde indtægten frem, til en gang du tjener mindre. Det kan du også med pension og du skal også regne med, at et ApS og-  et ApS med holding koster noget at administrere trods alt

Holding giver ikke rigtig mening, hvis ikke det er for at bringe et eller andet i sikkerhed så det ikke kan røres af folk der har noget til gode i dit drifts/finans ApS - det giver ikke i sig selv spor skattefordel. Læs evt om ApS MED HOLDING 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)