jeg er på stadiet lige før realisering af min drøm - nemlig at sætte min egen virksomhed i verden. Og i den forbindelse har jeg brug for lidt in-put.
Så hvis du ville bruge to min. på at give mig en tilbagemelding på følgende, ville jeg blive meget glad:
Ville du bruge en finansieringsrådgiver til at lave det rigtige set-up på din finansiering, inden du gik i banken med dit projekt?
Kunne du forestille dig at have outsourcet opfølgning på og overvågning af din finansiering, så finansieringen hele tiden passer til dine behov og markedets tendenser?
Hvis det var muligt, ville du så søge råd hos en uvildig finansieringsrådgiver, når du skulle drøfte finansieringsmuligheder?
Føler du, at du får al den rådgivning, som du har behov i din bank?
Er din bank din samarbejdspartner eller bare et nødvendigt onde?
Husk at din "bankrådgiver" primært er ansat af banken som sælger.
Men hvis du skal hyre en professionel finansieringsrådigver skal der været tale om et finansieringsbehov af en vis størrelse, ellers hænger økonomien slet ikke sammen.
Men det kommer jo også meget an på hvor meget erfaring/viden du selv har.
Er bestemt mere positivt indstillet over for bank!
1. Ja bestemt! Brug ikke kræfter før du går i banken. Indhent så mange tilbud i bank og realkredit som du orker og tag derefter en snak med en uvildig rådgiver hvis du ikke føler at du er rådgivet ordentligt.
2. Ja! Udnyt at denne del er en selvfølge i dit bank eller realkredit produkt. Men husk at deres rådgivning er påvirket af ønsket om at tjene penge på dig.
3. Ja! Men koster penge og rådgivningen kan du få som en del af det bidrag du betaler i bank/realkredit
4. Ja!
5. Samarbejdspartner. Ellers flytter jeg jo bare bank/realkredit! Plus at banken ser dig som en investering og bestemt ikke har nogen interesse i at du klarer dig dårligt, da det øger risikoen på dit lån.