Hej alle, Jeg ved godt, at dette ikke har meget med iværksætteri af gøre, men tænkte at jeg ville prøve lykken her alligevel. Jeg står i den situation, at jeg skal betale 48.753 kr tilbage i SU fordi min egenindkomst oversteg mit årsfribeløb i 2012. Det er således, at jeg pr. 1. september 2012 fik fuldtidsjob og har en månedsløn på 32.000 kr. Fra januar til 15. september 2012 var jeg studerende på CBS og fik selvfølgelig SU, men i alle de måneder oversteg min løn ikke de 8.559 kr. som man må tjene når man er på SU. Jeg snakkede med SU samt mit studie og de sagde, at jeg måtte tjene 33.000 kr. de måneder jeg ikke er på SU, hvilket vil sige at det er oktober, november og december 2012. Min løn for september og su overlapper hinanden den ene måned, men kan det så virkelig være rigtigt at jeg skal betale HELE årets SU tilbage eller er det blot en fejl? Synes ikke det kan være rigtigt, da man så skal vente med at få fuldtidsjob når året er omme da man risikere at betale al sin SU tilbage. Håber nogen kan hjælpe! |
Kender ikke lige umiddelbart til reglerne. Men kan da sige ud fra min egen viden med ret stor sikkerhed (hæng mig nu ikke op det) at du ikke skal betale din SU tilbage fra hele året. Du burde højest skulle betale SUen tilbage fra den måned hvor lønnen og SUen overlappede hinanden.
Håber du får nogle svar på din tvivlen, det er jo alligevel et håndgribeligt beløb du er sat til at skulle betale tilbage...
Mvh.
Tobias Lund Nielsen