Hej Aminoer, Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med. Jeg har fornylig modtaget en levering af nogle varer fra en stålfabrikant i Polen. Der er tale om nogle stål rammer som samles af og deles i fire stykker. Tanken er at kunden i sidste ende kan samle og skille dem ad. Jeg startede med at modtage en prøve, som så fin ud, men var lidt rigelig løs i samlingerne. Det nævnte jeg for producenten, som lovede at lave det færdige produkt af nogle andre rør. Så får jeg en mail om at det nok vil blive lidt for stramt og at de skal tilpasses individuelt, men at det ikke er noget problem. Det koster blot 2 euro ekstra. Fint sæt i gang. Da jeg så modtager varerne er de ganske rigtigt tilpasset så hver samling passer, men små variationer i vinklerne gør at man ikke kan samle alle fire hjørner af rammen samtidig pga. den meget "præcise" tilpasning. Det skriver jeg selvfølgelig til leverandøren, som efter flere mails svarer at de blot har gjort som de lovede. Efter flere mails frem og tilbage er de nu holdt op med at svare og tager heller ikke telefonen. Produktet kan jeg ikke bruge som det er, og leverandøren kan jeg ikke få fat på. Hvad gør man i sådan en situation? mvh Anders |
Find en der snakker polsk. Det er helt sikkert lettere.
Prøv evt. at skrive et meget diplomatisk brev til din producent hvor du forklarer at du stadig er meget interesseret i at arbejde sammen med dem. skriv at du håber at i kan få låst start vansklighederne, så i kan bygge videre på et langvarigt samarbejde og i fællesskab vokse.
Noget i den stil ville jeg prøve...
Herudover, så har du jo nu lært at når der laves ændringer i et produkt, så skal du huske også at få en prøve af dette produkt. Det er altid en god huskeregel - selvom ændringerne kan virke meget simple, og selvom det umiddelbart kan være dyrt...
Hilsen Morten