Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Insolvent og starte forretning op sammen med to andre

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber jeg kan hente hjælp herinde, Jeg står i den ulykkelige situation at jeg er blevet erklæret insolvent og har sammenlagt gæld for ca.350.000 kr.( 28.000 er til skat) Kan jeg starte virksomhed op sammen med to andre uden at mine kreditorer kommer og kræver midler fra firmaet? Og hvilken hvilken form for partnerskab skal vi indgå, hvilke er bedst??

Med venlig hilsen

Arbejdshesten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54

Det er nok lidt op ad bakke. Man kunne ha tænkt SMBA (som jo bliver stop for stiftelse fra 1/1-2014) men med gæld til skat tror jeg ikke du kommer igennem der - og det tager i alle fald lang tid - om det stadigt kunne være en overvejelse værd ved jeg ikke, og jeg tror du hæmmer de andre kreditmæsigt.

I/S - sammen med to andre er vel også en mulighed, og der er der jo ikke en andel som kreditorene kan tage, men de kan jo kræve fra din indtægt og værdi - og gøre det vanskeligt ligesom du kan blive et hængeparti for de andre, i forhold til lån i bank, kredit fra leverandører osv

Et ApS kan I jo også starte, og skattegælden er mig bekendt ikke så stor at skat/moms vil kræve sikkerhed, men jeg tror igen du er hængepartiet over for alle kreditter, og kreditorerne kan gøre udlæg i dine anparter

Jeg ville fokusere på at få skat ud af vejen først - og så hurtigt som muligt få aftale med øvrige kreditorer, og så se at finde et arbejde der kunne bringe mig videre - helt enkelt fordi jeg tror du bliver vanskelig at ha med for de andre på en række punkter, som kan skabe ueninghed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:17

Tusinde tak for det hurtige svar, ja jeg vidste jo godt det var svært. Jeg fik ikke nævnt at vi IKKE skal ud og låne penge til opstart, ej heller til varelager eller lign. 

De kender godt til min økonomi, men vil have mig med, da min viden og kunnen er en del af konceptet. Så jeg viser dem dit svar og vi ser derfra. Ellers må jeg ansættes hmm .

Mvh :O)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)