Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tømmer jeg cachen på CMS?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver at hjælpe en website-ejer med opdatering.

Ejeren har hjemmesiden liggende hos et hostingfirma. Ejeren fik hjemmesiden udviklet for år tilbage af en webdesigner, som også installerede et mini CMS, som vedkommende selv havde udviklet.

Siden september 2012 er hjemmesiden ikke blevet opdateret. Jeg fik adgang til CMS'et og begyndte at rette, men opdagede så, at CMS'et ikke gemte ændringerne, selv om jeg kunne klikke Gem uden fejlmeddelelser.

Derfor søgte jeg råd hos support hos hostingen, men fik at vide, at det "nok" skyldtes cachen, evt. CMS'ens cache.

Jeg kan tømme cachen lokalt i Chrome på min bærbare, men hvordan tømmer jeg cachen på CMS'en?

Er der nogen her, der har gode råd til dette?

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 19:56

Hvilken platform (ASP.NET, PHP, noget 4.) er der tale om? Det har ret meget at sige for at kunne komme med noget konkret.

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:07
du skal nok ikke regne med at der er en cache i et lille hjemmelavet cms.

hvis det var mig så vil jeg kigge på hvordan data bliver gemt og OM der gemmes

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Tak for jeres svar.

Jeg kan prøve at finde ud af platformen.

Til Niels: Der kunne gemmes data frem til september 2012. Siden da er der ikke blevet arbejdet på sitet. Og pludselig kan man ikke længere gemme. Det lyder lidt mystisk, nærmest som en server-issue snarere end en CMS issue

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)