God aften Amino! Jeg står til at købe et firma for et mindre beløb, som tilbyder personalegoder i form af snacks til virksomheder. Jeg har ingen erfaring med opsøgende salg, overhovedet, og er derfor allerede lidt bagud på point, når jeg skal ud og forsøge at sælge mit produkt. Men jeg føler at markedet er ved at vende fra skidt og trist, til lidt mere optimistiske toner hos virksomhederne. Derfor ser jeg bestemt et marked for lige netop personalegoder. Det jeg tilbyder er snacks i engangsbeholdere, som virksomhederne så kan have stående fremme, og så kan personalet bare gå hen og tage, når de føler for en snack. Ligeså kan snacks'ne bruges som videresalg hos den enkelte virksomhed. Så der er flere muligheder for kunden.
Og lige et bonus spørgsmål: Hvis en virksomhed køber snacks som personalegode for 5000 kr., kan virksomheden så trække det hele fra i SKAT, eller hvordan fungere skattereglerne ved personalegoderne? |
nej som hovedregel er der ikke fradrag for kaffe, te, gratis frugt og snacks som står til rådighed for medarbejderne, som heller ikke (under visse grænser mener jeg) bliver beskattet af godet
vh