Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg af personalegoder - Det bliver hårdt!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften Amino!

Jeg står til at købe et firma for et mindre beløb, som tilbyder personalegoder i form af snacks til virksomheder. Jeg har ingen erfaring med opsøgende salg, overhovedet, og er derfor allerede lidt bagud på point, når jeg skal ud og forsøge at sælge mit produkt. Men jeg føler at markedet er ved at vende fra skidt og trist, til lidt mere optimistiske toner hos virksomhederne. Derfor ser jeg bestemt et marked for lige netop personalegoder. 

Det jeg tilbyder er snacks i engangsbeholdere, som virksomhederne så kan have stående fremme, og så kan personalet bare gå hen og tage, når de føler for en snack. Ligeså kan snacks'ne bruges som videresalg hos den enkelte virksomhed. Så der er flere muligheder for kunden. 

Jeg er ikke i tvivl om mit produkts kvalitet, ej heller omkring lysten til at have det som personalegode/videresalgsmulighed. Det jeg er mere i tvivl om er, hvordan man lige får solgt sit produkt. Ringer man og aftaler et møde? Møder man op hos virksomheden med smagsprøver og billeder? Og er der nogle gode tips og tricks til opsøgende salg? :-)

Og lige et bonus spørgsmål: Hvis en virksomhed køber snacks som personalegode for 5000 kr., kan virksomheden så trække det hele fra i SKAT, eller hvordan fungere skattereglerne ved personalegoderne?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00

nej som hovedregel er der ikke fradrag for kaffe, te, gratis frugt og snacks som står til rådighed for medarbejderne, som heller ikke (under visse grænser mener jeg) bliver beskattet af godet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 20:21

Da jeg var i praktik skulle jeg prøve at sælge deres produkt igennem telemarketing - havde jeg aldrig prøvet før. Så skrev op på et papir hvad jeg havde tænkt mig at sige. Efter 3-4 opkald lære man hurtigt hvad man skal sige, hvad du skal spørge om og hvad der virker bedst. 

- så kan du jo spørge om du må sende en vareprøve, kommer på besøg eller hvad du bedst føler for. 

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 21:55
Hej Mark,
Det lyder som et spændende projekt, dog skal du være opmærksom på at det er lignende produkter til virksomheden, så undersøg grundigt om dot produkt har nok USP'ere til at gøre en forskel.
Hvis dunbar brug for sparring med en professionel salgsfunktion, kan jeg tilbyde dette til en fornuftig pris, se germe mere på Oxe & Co.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31

Mange tak for beskeden. Det skal jeg prøve at undersøge. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)