Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af domæne.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer. :-) Jeg vil høre hvordan man flytter et domæne, jeg har en lille idé om det, men er ikke sikker. :-) - Jeg har lavet en side på mit eget domæne, også skal det flyttes over på en vens domæne. Hvordan gør jeg det? Jeg skal selvfølgelig have filerne rykket, så langt er jeg med, men der skal vel også rettes i nogen filer, hvilke?
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:28

Kim Bødker:
Hej Aminoer. :-) Jeg vil høre hvordan man flytter et domæne, jeg har en lille idé om det, men er ikke sikker. :-) - Jeg har lavet en side på mit eget domæne, også skal det flyttes over på en vens domæne. Hvordan gør jeg det? Jeg skal selvfølgelig have filerne rykket, så langt er jeg med, men der skal vel også rettes i nogen filer, hvilke?

Nu er jeg for doven, til at skrive alle metoder for CMS'er der findes i verdenen :)

Kan du ikke give lidt info, hvor du er hosted, hvor din ven er hosted, hvad CMS du bruger etc - så kan vi give et bud :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 1. Mar 13
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 16:40

Jeg er ved Surftown. og min ven er ved One. 
Det er en Wordpress installation, men et købt tema, og ændringer lavet osv. Så hvis man kunne få det hele over sådan som du er på min side ville det være nice. :-)  

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:58

Kim Bødker:

Jeg er ved Surftown. og min ven er ved One. 
Det er en Wordpress installation, men et købt tema, og ændringer lavet osv. Så hvis man kunne få det hele over sådan som du er på min side ville det være nice. :-)  

Her er følgende der skal gøres:

Alle filer bliver flyttet, og en database bliver oprettet, herefter ændre du wp-config.php som ligger i roden af din wordpress installation, her skal du ændre indstillinger for databasen, så den passer med ny server, databasenavn, kode etc.

Så skal du lave en find/replace af ditdomæne.dk til vensdomæne.dk.

Der findes et script, du uploader i roden til din wordpress side lige her - når du tilgår searchreplacedb2.php filen, vil den automatisk have wordpress instillinger loaded ind (den kan finde dem i wp-config.php filen) - så trykker du næste, og næste, den giver en advarsel om at du skal tage backup af din database - og så kan du søge efter et ord, og erstatte det med et andet, og det er her du skal skrive dit domæne ind, og erstatte med det andet.

Husk at der er forskel på ditdomæne.dk/ og hansdomæne.dk - så hvis du tilføjer / i enden, ved din søgning, skal du også gøre det i din erstatning.

Dette gør at alle billeder, links etc vil køre på det nye domæne. - Herefter skal du for guds skyld slette searchreplacedb2.php filen igen!

Og ja - så burde det virke :D 

Tilmeldt 1. Mar 13
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 17:08

Hold da op, det lyder bøvlet. 

Jeg havde regnet med man kunne gå ind på mit domæne kopier alle filer også overføre den til hans domæne, også bare ændre i config filen til hans database? :-)
hmm...  

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:10

Kim Bødker:

Hold da op, det lyder bøvlet. 

Jeg havde regnet med man kunne gå ind på mit domæne kopier alle filer også overføre den til hans domæne, også bare ændre i config filen til hans database? :-)
hmm...  

Du kan reelt godt, men WP er lidt facked.

Send mig en mail på lucas @ lucasrolff.com - så kan vi finde ud af noget

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 17:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa

Hvis du installere et plugin ved navn "duplicator" blot søg på Duplicator i WP eller kan du hente det  HER så kan du lave en kopi af sitet.

Den generere en .ZIP fil og en installer.php fil disse 2 filer uploades på det "nye" domæne

der efter tilgår du domæne.dk/installer.php og følger guiden.

5 min så er det hele sat op :-)

Med venlig hilsen

Brian Nielsen

SecretHost

Tilmeldt 1. Mar 13
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 17:58

Det lyder sku lækkert. :-) 
Tak for svaret Brian.  

Tilmeldt 1. Mar 13
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 16:25

Det eneste jeg kan få den til er at lave en zip fil med alle de filer som ligger på domænet. :-( Kan ikke få en install ud eller noget som helst jeg kan bruge til noget? 

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:37

Kim Bødker:

Det eneste jeg kan få den til er at lave en zip fil med alle de filer som ligger på domænet. :-( Kan ikke få en install ud eller noget som helst jeg kan bruge til noget? 

Jeg gik ind på plugin siden, tjekkede den fantastiske video der er - der kan du finde dit svar i:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nyHNV6D2w2c#at=79

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)