Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fiktivt eksempel, moms i andet eu land men trække udgiften fra i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har virksomhed i Danmark.

Jeg har et lager til varer i et andet eu-land, dog uden at have fast driftssted. Jeg sælger varer til private i landet.

Jeg køber en del varer i landet og da det købes til lageret i landet, betaler jeg moms og oplyser mit momsnummer, som jeg har i det pågældende land.

Jeg aflægger dog ikke årsregnskab og betaler skat der. Det gør jeg i Danmark.

Kan jeg trække selve udgiften til varer fra i Danmark? Altså hvis jeg fx køber for €1000+20% moms €200= €1200. Så ville jeg kunne trække de €1000 fra i mit danske regnskab, selvom det udenlandske momsnummer er oplyst på fakturaen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25

Nej . Du kommer til at afregne købsmoms hvor du har lager og salgskontor til DK.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:02

Salgskontor?

Jeg tror ikke helt du har forstået spørgsmålet eller ikke forstået forklaringen.

Spørgsmålet går ikke på moms, men på selve omkostningen og om den kan indgå i regnskabet i Danmark.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 15:44

Da du bliver beskattet af salget i danmark, (varekøb + avance) har du også fradrag for varekøbet ex moms i danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10

forudsat du har hele salget og beskattes af de i danmark efter dansk regnskab har du også fradrag for de varer der er brugt for at få indtægten og du kan jo ikke trække dem fra i et andet land samtidigt er vel klart?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)