Hej Her den anden dag fik jeg en idé til hvordan jeg kunne for bedst muligt ud af mine penge, og tænkte at eksperter og andre kloge mennesker, ville kunne hjælpe mig med gode råd, eller måske endda tale mig fra det. Situationen er den at mig og en kammerat begge bliver student denne sommer. Vores plan går så ud på: - Holde to sabbatår hvor vi tjener penge (ca 200-250.000 hver) - Så snakker vi med banken, og forhåbentligt kan vi få lov til at låne penge, så vi kan købe en 3-værelses-lejlighed i Århus C til 1,5 millioner ca - Efter de to sabbatår begynder vi så at studere (begge to Ingeniør), samtidig med vi har et deltids job ved siden af Planen med det hele er så at, når vi er færdige med at bruge lejligheden, vil kunne leje den ud, og på den måde tjene en masse penge. Jeg er klar over at det tager måske 10-15-20 år før den er betalt af, men det vil altid være muligt at kunne leje den ud, og hvis en boligmarkedet en dag ligger højt igen, så kan vi også altid få den solgt! Er det ikke en idé der er værd at arbejde for :)? |
Hej Dragonz
Mit råd ville være. Skrab nogle penge sammen. Overvej hvilke uddannelser som der kunne være interessante i forhold til det i gerne vil i fremtiden /selvstændig virksomhed, ejendomsinvestering osv. osv.
Skrab penge sammen. Invester i ejendom og lej det ud. Erhvervsleje mål er attraktive da de tit er mere stabile på indtægtssiden.
men fin idé at købe lejlighed hvis man har pengene til det. Synes det vil være dumt at låne sig til den og gamble med det hele.
Igen kender boligmarkedet i fremtiden.
Fast ejendom er altid godt at investere i hvis man har pengene og det er ret lukrativt i øjeblikket. Ikke sikkert det er sådan om 2 år.