Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min inversteringsidé! How to make money

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Her den anden dag fik jeg en idé til hvordan jeg kunne for bedst muligt ud af mine penge, og tænkte at eksperter og andre kloge mennesker, ville kunne hjælpe mig med gode råd, eller måske endda tale mig fra det.

Situationen er den at mig og en kammerat begge bliver student denne sommer. Vores plan går så ud på:

- Holde to sabbatår hvor vi tjener penge (ca 200-250.000 hver)

- Så snakker vi med banken, og forhåbentligt kan vi få lov til at låne penge, så vi kan købe en 3-værelses-lejlighed i Århus C til 1,5 millioner ca

- Efter de to sabbatår begynder vi så at studere (begge to Ingeniør), samtidig med vi har et deltids job ved siden af

Planen med det hele er så at, når vi er færdige med at bruge lejligheden, vil kunne leje den ud, og på den måde tjene en masse penge. Jeg er klar over at det tager måske 10-15-20 år før den er betalt af, men det vil altid være muligt at kunne leje den ud, og hvis en boligmarkedet en dag ligger højt igen, så kan vi også altid få den solgt! 

Er det ikke en idé der er værd at arbejde for :)?

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:49

Hej Dragonz

Mit råd ville være. Skrab nogle penge sammen. Overvej hvilke uddannelser som der kunne være interessante i forhold til det i gerne vil i fremtiden /selvstændig virksomhed, ejendomsinvestering osv. osv.

Skrab penge sammen. Invester i ejendom og lej det ud. Erhvervsleje mål er attraktive da de tit er mere stabile på indtægtssiden.

men fin idé at købe lejlighed hvis man har pengene til det. Synes det vil være dumt at låne sig til den og gamble med det hele.
Igen kender boligmarkedet i fremtiden.

Fast ejendom er altid godt at investere i hvis man har pengene og det er ret lukrativt i øjeblikket. Ikke sikkert det er sådan om 2 år. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:59

Jeg synes det er en god ide.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:00

Ronni Larsen:

Erhvervsleje mål er attraktive da de tit er mere stabile på indtægtssiden.

Prøv at se omkring i Danmark og tænk over hvad du skriverBig Smile

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:15

Det er svært at tjene penge på at udleje en enkelt lejlighed. Alt efter hvordan lejekontrakten er skruet sammen står i for en del omkostninger fx udskiftning af hvidevarer.

Derudover så må man ikke sætte huslejen specielt højt. 

Der er et meget godt eksempel på huslejenævnets afgørelse i tvangsauktionssagen vedr. udlejningsejendomme De Mezas vej 8 
Fakta: 

- Lejligheden er beliggende i Århus C
- Nystandsat på et tidspunkt, og derfor omfattet af boligreguleringslovens bestemmelser om "det lejedes værdi". (Det lejedes værdi medfører en leje der er væsentligt højere end omkostningsbestemt leje) 
- m2 = 58
- maksimal årlig leje = 46.980
-> Maksimal årlig leje pr m2 = 810 kr. 

Det vil med andre ord sige, at Huslejenævnet i Århus maksimalt vil godkende en husleje på en 60 m2 ejerlejlighed på 4.050 kr pr måned. 
(Hvis lejligheden ikke er i standsat på et tidspunkt, ligger lejen omkring 2.800 kr pr måned) 
En 70 m2 lejlighed må maks koste 4.725 kr pr måned. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:12

Remy:
Prøv at se omkring i Danmark og tænk over hvad du skriverBig Smile

Nu vil jeg ikek gå nærmere ind i det for ikke at ødelægge denne tråd.
Men måske du hentyder til der er mange lejemål som står tomme?
Hvis ja så er det en helt anden snak. Det kan skam også være en god forretning som ejer ;-)

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 15:23

Hej

Det er da en måde at tjene penge på men for at sige det tror jeg ikke nødvendigvis det er den bedste. Nu er jeg selv under uddannelse til ingeniør. De penge i kan tjene i de 2 år er småting i forhold til det i kan tjene når i er færdige med jeres uddannelser når det er den type. Derudover kommer i med granti på et ingniørstudie i kontakt med massere af super ideer til alle mulige orginale produkter som i kan tjene langt mere på end i nogensinde kan med en udlejningejendom. Samtdigt er der mange tekniske fag som bliver meget lettere at studere når man har et godt studierelateret arbejde som jeg personligt har. Det gør helt konkret at jeg laver det halve på studiet og kan det dobbelte da jeg sætter mig ud 20 - 30 timer om ugen og laver det samme bare med løn :) - og med en hyre der er 50 til 150% højere end hvis jeg havde arbejdet lige efter gymnasiet.

For det andet skal i huske på hvad i har af omkostninger og risiko. Hvordan ser det ud i jeres plan hvis renten stiger. Det plejer at betyde at prisen på ejendom falder. I risikere og stå med en lejlighed der er faldet i værdi og have tabt en del af jeres penge. Nu vil mange sige. Boligpriserne er lige faldet så meget men overvej hvad der sker hvis renten lige pludselig er 5% i stedet for de par % den er i dag. Så står alle der skal købe hus med dobbelt så store udgifter til at låne pengende og mange med fleks vil styrtbløde eller ryge på tvang. Det vil betyde store fald i boligpriser og store tab til jer. Min holdning til fast egendom er at det er et sted du kan invistere ligesom aktier og obligationer med en anden risikoprofil.

Nu vil folk der er klogere end mig sikkert sige at renten aldrig kommer op på 5% eller at man altid vil kunne sælge en bolig men i 2005 sagde min bankrådgiver til mig at boligpriserne ikke vilde falde og mange jeg kender fik at vide at man bare skulle geare dere aktier vildt og blodigt. Derudover var der ingen der forestillede sig at der nogensinde ville være arbejdsløshed. Dem der trode på det dengang har som tommelfingerregl mistet deres penge eller arbejde eller begge dele. Kort sagt at invistere alle sine penge i ejendomme er som hovedregl en dårlig ide ligesåvel som det er kun at invistere i aktier eller obligationer.

Hvis i vil have et sabbatår eller 2 så gør endelig det. Spar også endelig nogle penge op det skader aldrig men det lyder på mig som at i glemmer jeres risiko og det er MEGET let at brænde pengene af på invisteringer der ikke lige får som forventet. I skal her sikre jer at i ikke ender op med en kæmpe gæld fra en fejlsagen invistering. Det her ligener for mig et projekt som alle tror er risikofrit selvom det er langt fra sandheden. Men held og lykke!

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)