Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor indsætter man sporingskoden til Analytics?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vore shops er lavet i osCommerce (efter sommerferien skiftes ud til Magento). Produktsiderne genereres jo fra en database og det hele er lavet i Php, så hvor indsætter jeg sporingskoden? I vejledningen står der:

Kopier og indsæt kodestykket.
Når du har fundet kodestykket, skal du kopiere og indsætte det på din webside lige inden det afsluttende </head>-tag. Hvis dit website bruger skabeloner til at generere sider, skal du indtaste det lige før det afsluttende </head>-tag i den fil, der indeholder <head>-afsnittet. (De fleste websites genbruger en fil til fælles indhold, så du behøver sandsynligvis ikke indsætte kodestykket på hver eneste side på websitet).

index.php starter med en masse snadsk og først i linje 40 kommer DOCTYPE-erklæringen. Er den i den <head> jeg skal placere koden?

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 08:51

Hej "Webmaster",

Jeg mener der er en header.php fil inde i include mappen, hvori selve "html" koden starter. Den header fil bliver (normalt) inkluderet i alle andre filer, og vil derfor være et godt sted at placere en sporingskode ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20

Der er ganske rigtigt en header.php der, men bortset fra et par html-tabeller til elementerne i sidens/shoppens hoved, er det PhP altsammen.

Det står mig ikke lysende klart (heller ud fra Googles vejledning) hvor koden i givet fald skal placeres. Hmmm, måske skulle jeg frekventere et osC-furum.

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Skrevet kl. 09:26

Hov, det er rigtigt... Et eller andet siger mig at det er application_top.php du skal lede i... Der burde alle <head> tags være...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47

Tø-hø, application_top er ren PhP - ingen html-tages overhovedet.

Nå, jeg prøver et forum for osC. Nogen der må vel have prøvet det før.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 10:01

Det du gør er istedet for at indsætte en kode på hvert enkle side, så kan du downloade en fil fra google analytics, som er unik

denne fil lægger du ind på din hjemmeside, og går ind på filen via din hjemmeside

på den måde får du lavet koden automatisk på alle sider

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Skrevet kl. 10:03

Okay, nu blev jeg lige nødt til at tjekke en gammel installation. Og det ligner at alle meta tags er i de seperate filer, index.php, specials.php, product_info.php osv.

Jeg mener dog at have haft success med at indsætte analytics koden i en header.php fil... Men kan huske forkert :)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 10:13

Når du skifter til Magento, så er der en menu i backend, hvor du bare skal smide dit ID ind, også burde det virke.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16

Hmmm, jeg indrømmer at dette felt ikke lige er min stærke side.

I Google Analytics går jeg ind under "Administrator" og klikker på "Sporingsoplysninger" under "Ejendom". Jeg kan ikke se en fil man kan downloade nogen steder. Er det dét her du mener?:

PHP-implementering valgfrit
Create a PHP file named "analyticstracking.php" with the code above and include it on each PHP template page. Then, add the following line to each template page immediately after the opening <body> tag:
<?php include_once("analyticstracking.php") ?>

- og så ved jeg i øvrigt ikke hvad en "template page" er og i hvilken mappe jeg skal finde den/dem. Jeg har ikke brugt en speciel template. Kører på default, som jeg har modificeret på forskellig vis.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56

Hey guys,

Jeg gi'r en Jollybamse ved lejlighed. Jeg havde ikke lige taget højde for, at den fordanskede og stærkt udvidede version af osC 2.2 RC2a som jeg bruger (kaldet Unique Free), har flyttet rundt på tingene. Jeg har nu fundet et sted i admin, hvor GA kan slåes til og fra m.m., så jeg har slet ikke behov for at fedte med filer Geeked

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)