Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side om aktiespil fjernet i Googles søgeresultater

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Wesecureit-Tekniker:

Dit website er ikke banned, dine andre sider på det pågældende domæne er indekseret, men en forudsætning for indeksering er at kodningen af siden er korrekt, husk at bruge de rigtige koder, du mangler for eksempel afslutningen </body></html> på de side du gerne vil have indekseret. Jeg vil foreslå dig at gennemgå kodningen.

Efter som siden allerede HAR været indekseret af Google kan det vel ikke være kodningen der er skyld i at siden er forsvundet i indekset. Kondningen er jo den samme som før, og de andre af hans sider er heller ikke kodet helt efter bogen. Men det er helt korrekt, Google elsker sider som er korrekt kodet... Wink

Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:12

Vi er enige i at Google formodentlig vil få store problemer hvis de favoriserede "naturlige" søgersesultater til de der betaler til AdWords. Det er bare lidt "sjovt" at min side om aktiespil forsvandt fra indekset netop da jeg stoppede med at annoncere for aktiespil via AdWords.

Som Junior er inde på undrer det også mig at prisen for "aktiespil" er blevet skruet op eftersom ingen andre annoncører tilsyneladende annoncerer med aktiespil; prisen blev pludselig sat 500% op - og det vil jeg ikke betale for. Tror faktisk ikke altid det handler om udbud og efterspørgsel når Google sætter annoncepriser i AdWords; det tyder det i hvertfald ikke på i eksemplet "aktiespil". Google har muligvis registreret at mange i øjeblikket søger på aktiespil og sætter derfor måske en højere minimumspris.

Dernæst kan jeg via ip-adresse se at Google Inc. har været inde på aktiespilssiden kort før den blev "ekskluderet". Det virker som om der er taget noget "action" efter man har været inde og kigge på siden.

Min egen teori pt. er, at siden er blevet "banned" fordi ordet aktiespil fremgår for mange gange på siden; det opfattes måske som spam. Har læst at sider som misbruger søgeord - f.eks. ved at fylde en side op med et bestemt ord - bliver banned. Mit problem er så blot at jeg ikke har forsøgt at spamme med ordet aktiespil; ordet fremgår naturligt mange gange på siden fordi det er en omfattende temaside om aktiespil. Men da rimeligt surt, hvis det er årsagen til at jeg er blevet ekskluderet. Kunne måske prøve at redigere artiklen og fjerne ordet aktiespil hvor det er muligt.

En anden mulighed er at titlen "Aktiespil - sådan øger du dine vinderchancer" - går igen flere steder, også på eksterne sites; måske er det heller ikke velset hos Google, da det måske virker "konstrueret" og ikke naturligt.

En tredje mulighed er det sidste afsnit på aktiespilssiden, et afsnit om bøger ifb. med daytrading; dette afsnit er genbrug fra siden "Daytrading med Kozok". Muligt at Google af en eller anden grund vælger at kun den ene sides skal indekseres, og pt. siden der var først med bogafsnittet.

I princippet kan Google vel godt banne en enkelt side hos mig uden at det går udover andre sider på samme domæne?

Mht. selve HTML-kodningen er jeg klar over at der kan strammes en del op og rettes fejl hist og pist; det korte og det lange er dog at siden faktisk nåede at blive indekseret og var med i Google's søgeresultater i et par dage; jeg har ikke rettet i koden siden - så HTML-fejl er næppe årsagen til ekskluderingen, selvom man selvf. altid kan optimere her.

Vil nu afvente et par dage og se om siden alligevel igen ender med at blive indekseret. Hvis ikke det sker må jeg nok ind og rette på siden jf. ovenstående; f.eks. fjerne ordet aktiespil hvor det er muligt. Blot ærgerligt at jeg ikke ved præcis hvad der skal til af ændringer før siden igen vil komme med i Googles søgeresultater.

Kan selvf. også håbe at det blot skyldes at Google ikke har opdateret alle datacentre; men begynder så småt at tvivle på at det er årsagen.

/Henrik

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 13:57

www.spekulant.dk:

Min egen teori pt. er, at siden er blevet "banned" fordi ordet aktiespil fremgår for mange gange på siden; det opfattes måske som spam. Har læst at sider som misbruger søgeord - f.eks. ved at fylde en side op med et bestemt ord - bliver banned. Mit problem er så blot at jeg ikke har forsøgt at spamme med ordet aktiespil; ordet fremgår naturligt mange gange på siden fordi det er en omfattende temaside om aktiespil. Men da rimeligt surt, hvis det er årsagen til at jeg er blevet ekskluderet. Kunne måske prøve at redigere artiklen og fjerne ordet aktiespil hvor det er muligt.

Ifølge KeywordDensity.dk bruger du ordet "aktiespil" 65 gange på siden, incl. titel, meta-koder m.m. Det er en density på kun 2,34 procent, som næppe er skyld i at siden er smidt ud af Google. Jeg er dog spændt på at høre om du får siden indekseret igen, og hvad der har været årsagen for dens exit.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:19

Wesecureit-Tekniker:

Hej Spekulant  Cool

Dit website er ikke banned, dine andre sider på det pågældende domæne er indekseret,

Bare til info, så kan en folder godt blive banned uden resten af websitet bliver det, så det er ikke udelukket, at sitet er banned ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 17:12

Har lige fundet din side på Google igen, Henrik, endda på en meget bedre placering end før. Jeg ved ikke hvad du har gjort, men det virker bare super... Wink Fortsat held og lykke med siden.

Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:26

Jep, historien ser ud til at være endt lykkeligt; ligger pt. som #8 på Google hvis man søger på aktiespil.

Har ingen ændringer foretaget på siden, så vi må konkludere at det nok skyldes noget med opdateringer hos Google, som flere også har været inde på i denne tråd.

Next step må være at prøve at komme lidt højere op i søgeresultaterne; vil mene siden i hvertfald har potentiale til at ligge som #3 umiddelbart efter de to største aktiespil i Danmak, nemlig Berlingske / Alm. Brand og Børsen.

Konstaterer allerede nu øget trafik fra Google.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 00:31

www.spekulant.dk:

Jep, historien ser ud til at være endt lykkeligt; ligger pt. som #8 på Google hvis man søger på aktiespil.

Har ingen ændringer foretaget på siden, så vi må konkludere at det nok skyldes noget med opdateringer hos Google, som flere også har været inde på i denne tråd.

Next step må være at prøve at komme lidt højere op i søgeresultaterne; vil mene siden i hvertfald har potentiale til at ligge som #3 umiddelbart efter de to største aktiespil i Danmak, nemlig Berlingske / Alm. Brand og Børsen.

Konstaterer allerede nu øget trafik fra Google.

/Henrik

Det sidste du mangler er eksterne links til www.spekulant.dk/aktiespil/ lige nu kommer de kun her fra amino, og fra din egen side.
Det ser jo ellers ud til at du er ganske god til at skaffe dig gode linksWink

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 16:21

Hej Henrik

Rart at set at siden kom tilbage.

Som jeg tidligere skrev, har Google det med at sende sider ud i intetheden, for senere at levere dem tilbage igen på deres vante pladser. Jeg har selv lige mistet en side om Fujitsu scannere, som plejer at ligge i TOP-10 ved søgning på alle scannermodeller samt "Fujitsu scanner". Siden var på sin vante plads i går - i dag er den helt væk, men det har jeg prøvet før. Det man kalder "Google Dancing" er åbenbart stadig et fænomen, som man kan opleve. Udtrykket stammer oprindeligt fra problemstillingen med ujævn opdatering af deres datacentre, men da denne side (ligesom din egen) har eksisteret i længere tid, kan det jo ikke være problemet.

Én af metoderne til at undgå det værste på - nemlig at miste trafikken - er, at have 2 sider som omhandler stort set det samme - dog uden at være duplikerede sider. Min oplevelse er at man ofte kan beholde pladsen på Google, specielt hvis de to sider optrådte som det jeg kalder dobbelt-hits.

Man kan iøvrigt læse mere om hvordan man får to eller flere hits i TOP-10 på Google i vores e-bog: Søgemaskineoptimering af din egen hjemmeside.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

P.S. Til alle: Vær lidt mere selektiv med oprettelse af Tags. De er kun relevante hvis der er tale om generelle udtryk, som andre kunne finde på at søge på.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)