Jeg vil udgive en ugeavis. Ja, måske ikke lige tidspunktet men jeg tror jeg har en unik indgang til et særligt marked, så nu har jeg gang i lommeregneren.
Men hvordan laver man en ugeavis?
Derfor har jeg i første omgang brug for nogle gode henvisninger fra jer om kombinationen af opsætning og tryk af avis; altså jeg kommer med indholdet, annoncer, tekst, etc. Men så skal det jo sættes op ”klar til tryk”. Distribution, indhold og salg har jeg styr på.
Så kender I nogen der kan levere en løsning, hvor man dels kan få sat avisen op og dels få den trykt?
Måske er denne kategori den forkerte men det var her jeg syntes henvendelsen passede bedst.
jeg kan helt sikkert hjælpe dig med dit projekt! Jeg er mediegrafiker, med mange års erfaring - og er desuden en haj til layout (og har kontakt til flere gode/billige trykkere)..
Du kan selvfølgelig selv vurdere indlæggene, men hvis du finder en pris, du ka' lide, kan jeg sikkert gøre det en lille smule billigere !
Pas nu lige på. Der er tilsyneladdende en generel opfattelse af at et trykkeri er et trykkeri og det er det altså ikke - og slet ikke når vi f.eks. taler om en avis. Vi får en forespørgsel på avistryk ca. en gang om måneden og det er ikke noget vi kan løse, selvom MediaMouse er et trykkeri.
Du skal ud og have fat i et rotationstrykkeri som har maskinparken og erfaringen til at trykke aviser. Dem er der desværre ikke så mange tilbage af i Danmark . Det er i dag indskrænket til en håndfuld store rotationstrykkerier så som Dansk Avistryk (meget passende navn). Ellers skal du uden for landets grænser og det bliver så tilgengæld lidt en logistikmæssig udfordring at få de færdige oplag til distribution i landet.
Det har du fuldstændig ret i. Rigtig godt at du påpeger det, da mange helt sikkert har den opfattelse.
Jeg har kontakt til store trykkerier som har disse muligheder. men det er klart at jeg har brug for yderligere information om projektet, inden at jeg kan give et endeligt svar.
Det er ikke helt korrekt, at Dansk Avistryk er de eneste.. Jeg arbejder for Berlingske Media og vi ejer sammen med Politiken/JP flere store trykkerier - som er under Bladkompagniet.
Tag du fat i dem, jeg er sikker på at de har plads i produktionen og vil kunne hjælpe dig. Derudover har de også integreret distribution til både private og alle supermarkeder samt kiosker!
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Det er ikke helt korrekt, at Dansk Avistryk er de eneste.. Jeg arbejder for Berlingske Media og vi ejer sammen med Politiken/JP flere store trykkerier - som er under Bladkompagniet.
Bid lige mærke i at jeg skrev "..en håndfuld store trykkerier..." det er vidst aldrig blevet lig et enkelt stort trykkeri .