Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS og aktier

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man have et IVS eller et aps der bare køber nogle aktier. Eller skal man så have et A/S ?

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 19:27

Jamesjameson:
Kan man have et IVS eller et aps der bare køber nogle aktier. Eller skal man så have et A/S ?

Hej,

Jeg ved ikke noget mht. IVS, men et ApS kan godt købe og eje aktier. Så et A/S er ikke nødvendigt.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamesjameson:

Du kan købe aktier som privat person - som IVS (når det kommer) eller ApS eller hvad som helst. Der kan derimod være skattemæssige grunde til ikke at gøre det i selskabsform

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:07

Hvad vil det være. Det fordi jeg får noget ekstra i su som jeg så tænkte jeg kunne bruge i et evt firma. Jeg må nemlig ikke personligt tjene mere omkring 3000 om måneden. Ellers skal jeg betale en masse tilbage.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:24

Beskatning af aktier (noterede = børsnoteret aktier)

Selskab : lagerprincipper. Du betaler skat af den løbende stigning af værdipapiret, uanset om værdipapiret er solgt.

Privat : realisation. Du betaler først skat den dag du sælger værdipapiret

Hjalp det ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37

Next.man:
Hjalp det ?
Om ikke andet mig - For det må jo så også være sådan, at som selskab skatter man 25% af stigning (mod privat 27% af første store del) og så personlig skat af resten når det tages ud som løn. Dertil må vel komme at som selskab (der tales IVS) har man ikke fradrag for tabet hvis nu det endte som det - hvad man har som person

Til gengæld ville aktieindkomsten vel ikke påvirke SU som trådstarter jo har til formål - i et selskab og nu taler vi ikke beskatningen af aktieindkomsten eller fradrag fra tabet - men skjule aktieindkomsten for SU -?

Jeg går ud fra det er det samme i VSO som jo ellers skattemæssigt svarer til selskab?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57

@ John. Du e  opmaerksom paa de saerlige regler for investering i aktier under VSO?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25

Henrik Koudahl:
@ John. Du e  opmaerksom paa de saerlige regler for investering i aktier under VSO?

Nej - tværtimod spørger om det er samme regel, for det lyder for enkelt, at man kan "gemme" aktieindkomst i VSO for SU - men alt er muligt - så NEJ - rent ud spørger - og googlede som gal uden resultat så som SPØRGSMÅL DA :

Jeg går ud fra det er det samme i VSO som jo ellers skattemæssigt svarer til selskab?

Hvis NEJ til undgå nedsat SU ved VSO for aktieindkomst - hvad så med ApS kunne man "gemme" den der (personligt finder jeg det helt tosset hvis man kan i alle fald - det ville slet ikke give mening - men derfor kan det jo godt være interessant at vide)

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)