Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis man har for 80000kr varelager, kan man så bruge det som indskud til at starte APS??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en personlig eget virksomhed , men er meget træt af den høje beskatning af overskuddet.

I den forbindelse vil jeg gerne oprette et APS istedet for.

Jeg har for over 80.000kr i varelager og spørgsmålet fra min side er så om jeg kan bruge det som det kapital der kræves som sikkerhed ved oprettelse af APS?

Håber i kan give mig et godt svar.

Hilsen Lars Johansen

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 15:52

Ja, det kan du. Virksomheden skal blot have for 80.000 kr. i VÆRDIER.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:56

Hej Lars
Det kan du tro du kan ;-)
Varelager, firmabil, udstyr osv. kan tælle med i kapital indsprøjtningen til etablering af ApS ,-)

Held og lykke

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:00

Hvis du skal undersøge mht. til patenter så kan du tage fat i patent og varemærkestyrelsen.
Men det koster lidt at tjekke op på det ,-) Indtil da kan du jo undersøge alle de andre ting så du kan få lidt mere at bedømme ud fra. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:00

ups sorry forkert indslag ;-)

Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:18

Tak for nogle gode svar. :) Nu er jeg lidt klogere på det .

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28

Du skal være opmærksom på, at det er dyrere i stiftelse af benytte aportindskud end at stifte med kontanter, da en revisor skal påtage sig vurderingen og påtage sig det senere ansvar at, den er uantastelig. Det er derfor oftest billigere at skyde 80 t kontant ind, og så lade ApS købe varelageret for disse 80.000 (forudsat jo at man selv vurderer det korrekt)

Du kan læse mere om stiftelse her om APS STIFTELSE OG EVT HOLDING

Jeg vil også pege på, at hvis det bare er muligheden for at udskyde skatten som du jo beskrev det, og betale 25% af det overskud man ikke hæver, og ikke for at få den mulige sikkerhed et ApS byder på, så kan man jo også bare beskatte efter VIRKSOMHEDSORDNINGEN SE LINK. Det giver samme beskatningsmulighed og kræver ingen ny registrering eller indskud, blot at man regnskabsmæssigt følger reglerne og så kun personbeskattes af hævningerne - så slipper du for offentlige regnskaber indsendelse af årsberetninger osv - men har ikke muligheden for kreditorbeskyttelse som du har i ApS

Skal du ha et ApS skal du iøvrigt lade en revisor vurdere om du skal få det ved at lave en såkaldt skattefri virksomhedsomdannelse af dit nuværende selskab, og ikke bare stifte nyt. Det haster så lidt, for det må kun foretages fra 1/1 til 30/6 hvert år, da regnskabet man omdanner på basis efter, ikke må være for gammelt

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)