Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man dette?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har fundet et rigtig spændende produkt som kunne være rigtig interessant at arbejde videre med. Spørgsmålet er ganske enkelt - må jeg "stjæle" ideen og starte produktion og lancere det i Danmark og andre lande, hvis det er en succes?

Min plan var umiddelbart, at få undersøgt produktet til bunds og snakke med mulige producenter. Herefter vil jeg tag kontakt til en masse virksomheder i branchen og høre om det kunne være interessant for dem, at få ind i deres sortiment.

Håber et par venlige Amino'er kan hjælpe med, hvor meget jeg må og ikke må :)

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:51

... Du har ikke rigtig fortalt noget om det, hvis der er patenter på det, så nej.
Er det beskyttet på den ene eller anden måde, så nej.

Dit indlæg giver absolut intet fingerpeg andet end at produktet er fysisk,
det er næsten umuligt at hjælpe med så lidt information.

Venlig hilsen
- Patrich 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:54

Selvfølgelig må du det.
Dog skal du være opmærksom på copyrights på designs / logo / websites osv. 
Dertil kan der være rettigheder og patenter på produktet du vil kopiere.

Du burde også undersøge om der er en som har rettigheder til import af produktet i det land du vil sælge.
For ellers kan det blive dyrt for dig.

Jeg fandt på et tidspunkt et rigtig spændende produkt i udlandet og undersøgte om det var muligt at få eneret og importere og sælge dette produkt i Danmark.
Det kunne jeg ikke da der allerede var en som havde rettighederne til dette produkt i hele scandinavien (også selvom det ikke blev solgt).
Lidt frustrerende men sådan er det engang imellem. Først til mølle. Vil tro vedkommende blot sørgede for at have rettighederne så man havde det på det rene og ikke skulle skynde sig at etablere sig.

Nå men husk at undersøge disse ting.

Ellers er det bare at komme igang ;-)

De Bedste Hilsner
Ronni 

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 15:54

Problemet er, jeg ikke kender mere til produktet. Faldt tilfældigvis over det og synes det så rigtig interessant ud og har aldrig set det i DK før, så synes det kunne være spændende at arbejde videre med og undersøge om det kan sættes i produktion.

Men hvordan undersøger jeg, om et produkt er beskyttet eller der er patent på det?

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:00

Hvis du skal undersøge mht. til patenter så kan du tage fat i patent og varemærkestyrelsen.
Men det koster lidt at tjekke op på det ,-) Indtil da kan du jo undersøge alle de andre ting så du kan få lidt mere at bedømme ud fra. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)