Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping leverandør fundet - Hvad gør man så?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med at arbejde på en webshop, som forhåbentlig bliver lanceret i løbet af sommeren. I forbindelse med forberedelserne, vil jeg have kontaktet nogle dropshipping leverandører. Faktisk har jeg allerede fundet 4 mulige leverandører, som opfylder mine krav til produkterne og tilbyder dropshipping. 


Jeg har dog følgende spørgsmål som jeg gerne vil have svar på, inden jeg føler mig klar til at kontakte de 4 mulige leverandører.

- Hvad er vigtigt man er opmærksom på når man skal finde en dropshipping leverandør?

- Hvad vil være en god idé at mailen indeholder, for at give dem et godt indtryk af sig selv og sine ideér?

- Hvad skal man være opmærksom på, hvis man har flere dropshipping leverandører? (ud over forsendelsen vil blive dyre)

- Hvordan får man et billede af de produkter man sælger, når man ikke selv har produkterne på eget laget?

Hvis det er til nogen hjælp, kan jeg fortælle at de leverandører jeg skal kontakte sælger; IT- og køkkenudstyr, robotstøvsugere, robotgræsslåmaskiner samt ting til hjemmet i form af skulpturer, alarmer og overvågning.

På forhånd tak.

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Kristoffer

Jeg vil da gerne lige give nogle bud på det, da jeg selv er ved at lægge sidste hånd på en webshop som anvender dropshipping.

Hvad skal man være opmærksom på, når man skal finde en dropshipping leverandør?
Du skal i hvert fald sikre dig, at de har de produkter som du gerne vil sælge. Du bør også kigge på, om de tager noget gebyr for at håndtere selve ordren, da det som oftest er enkelte pakker som sendes til kunden. Normalt er leverandøren sikkert mere vant til, at butikker og andre webshops med lager, køber større partier fra dem - så der kan muligvis være noget gebyr for at få håndteret enkelte produktordre som sendes direkte til kunden.

Du bør også sikre dig, hvad leverandørens reklamationsbetingelser er. Alt efter hvilke produkter du sælger, skal du jo være opmærksom på, at eventuelle returvarer som enten er defekt eller fortrudt køb, leveres tilbage til din virksomhedsadresse. Herfra skal du jo på en eller anden måde sælge det igen - eller lave en god returaftale med din leverandør.

Find eventuelt ud af, om leverandøren er i stand til at designe en produkt- og prisfil som passer til dig og din webshop. Der er flere leverandører, hvor man fx ikke kan vælge, hvilke produktgrupper der skal være med i prisfilen - og så får du måske 5.000 produkter ind på din webshop, hvor du egentlig kun har brug for 200 af dem (alt afhængig af, hvilke produkter du sælger). Det har jeg i hvert fald lært er en god ting.

Hvad skal mailen indeholde, for at give et godt indtryk af én selv?
Det kan være svært at sige helt konkret. Du skal i hvert fald være seriøs om det du skriver, og prøve at overtale dem om, at de skal være dropshipping-leverandører for dig, altså hvis ikke selv de tilbyder dropshipping som standard.

Fortæl lidt om dit projekt og dig selv. Eventuelt fortæl lidt om, hvordan du vil markedsføre dit koncept og de produkter du sælger.

Hvad skal du være opmærksom på, hvis du har flere dropshipping-leverandører?
Leverandører leverer jo de hersens prisfiler som du kan uploade til din webshop. Disse kan være forskelligt sat op fra leverandør til leverandør, og det er ikke engang sikkert at du kan uploade dem, hvis ikke din webshop-platform understøtter de prisfilsoverskrifter som er i prisfilen.

Selv har jeg måtte bruge en udvikler til at om-programmere min webshop-platform så den kom til at passe med den prisfil som jeg fik fra leverandøren.

Så personligt ville jeg ikke bevæge mig ud i, at have mere end én leverandør med dropshipping.

Der er også mange flere leveringer og forsendelser som man skal holde styr på.

Hvordan man får billeder til produkterne?
Jeg ved, at enkelte leverandrører har det med i deres prisfiler, men det er langt fra alle. Det kan være du bliver nød til at spørge leverandøren, om du må låne billederne fra deres katalog/webshop og derefter indsætte dem manuelt.

Kan dog sige, at det er noget af et arbejde, hvis man har rigtig mange produkter.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders, 

Tusind tak for dit gode og ikke mindst meget brugbare svar. Jeg fik helt sikkert nogle flere ting at tænke over, og skal nok lige gennem tænke det hele igen inden jeg skriver til leverandørene.

Mvh.

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt Kristoffer. Jeg har heller ikke selv været helt skarp til at tænke det hele igennem med min webshop. Der kom også en masse ting som gjorde, at den blev forsinket :)

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver ikke noget om det er Danske eller udenlandske leverandører, hvis det er udenfor EU skal du være opmærksom på told og moms mm.

Jeg har selv været heldig at få lov at bruge billeder fra leverandørens hjemmeside, de sendte mig endda en fil med alle produktbilleder som jeg kunne arbejde videre med. Men husk det kan være et stort arbejde at tilpasse billeder til shoppen.

God arbedslyst :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rentebasen, 

Dejligt du fik lov at bruge dine leverandørs billeder.

Det er danske leverandører jeg er ude efter. Ellers tak for kommentaren :-)

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)