Hey har selv siddet og forsøgt og finde en officiel side med info om krav og hvordan skat godkender ROM baserede Kasseapparater(da nogle af dem skilter med det)
Så vidt jeg husker skal systemet leve op til reglerne om minimums "Faktura" dvs. Info om virksomhedden skal stå på kvitteringen incl CVR. skal have et fortløbende nummer
ud over dette skal systemet enten have en transactions liste elektronisk eller på Journal Rulle(sidst er ikke så brugt i dk, når vi snakker POS)
Tak til begge for svar. Ja, krav til kassebon/faktura m.v., men jeg savner at kunne læse det sted, hvor det står at skam overhovedet skal have et kasseapparat og hvad det skal kunne ud over at skrive diverse på boner og fakturaer. En daglig kasseafstemning med momsspecifikation og lignende.
Hej der er som sådan ingen krav om at du har et kasseapparat. du skal dog altid lave en kvittering til hvert salg. som minimum i en kvitterings blok med kopi, eller i den stil.
Moms osv er jo optil hvordan du selv vil lave dit regnskab