Jeg startede min webshop for en måneds tid siden, der har stort set ikke været noget salg - ENDNU. Jeg har en leverandør, hvor jeg har købt et lille varelager, men har hele deres sortiment til salg, jeg får så en lagerliste hver mandag, og ud fra den sletter/opretter jeg varer i min webshop, det er jo en super løsning her i opstarten hvor pengene er små. Problemet opstod så i går, hvor en kunde laver en forholdsvis stor ordre, jeg har lidt af det på lager, resten skal jeg så bestille hos min leverandør - som så med et træk på skulderen kan fortælle mig, at de skam lige har solgt hele deres varelager, fordi ikke længere ønske at satse på netop dette sortiment. Jeg må slukøret vende tilbage til kunden, og fortælle at jeg desværre ikke kan levere hele ordren, jeg beklager mange gange - men kunden er rasende. Øv øv øv hvor hader jeg bare når tingene er fuldstændig ude af mine hænder. Fremover tror jeg at jeg satser på kun at have varer til salg, som jeg rent faktisk har på lager, det er vist mere sikkert. |
Leverandøren svigtede, kunden blev vred.
- 1
skaber hun sig så må du henvise hende til hendes læge... |
Ja, problemet er bare at leverandøren er et stort anerkendt firma, som nok er fuldstændig ligeglad med lille mig - det er godt brand, som jeg nødigt vil undværre, men fremover sætter jeg kun det til salg, som jeg har på lager. |
Jeg kendet alt for godt den frustration det giver ikke at have tingene på lager, det kan og vil altid skabe sådanne situationer.. |
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
Jeg ahr aldrig forstået webshop som reklamere med en vare som de ikke har på lager - De fleste kunder handler jo i en netshop for at få varen hurtigt. Iøvrigt er det vigtigt at huske på at såfremt webshoppen har bekræftet en levering overfor en kunde, er de også ansvarlige for at denne levering finder sted uanset om producenten / grosisten kan levere. |
Det er en svær balancegang. Du kunne jo også skriv under de vare du ikke har på lager at de ikke er på lager. Så ved alle jo at der kan forekomme vente tid og det er op til leverandøren. Men igen så kan det jo også skræmme kunder væk at man ikke har noget på lager. |
Uden selv at have med web shop at gøre så lyder det som den rigtige løsning for dig er at du træffer meget bedre aftaler med din leverandør. Det er irriterende i forhold til denne kunde og det kan let være at leverandøren ikke synes at du er så vigtig, men reelt skal du søge hjælp hos leverandøren til at få sat et system op med dem så du ikke kommer i denne situation fremover. Herinde kan vi give teoretiske velmenende råd, men løsningerne er nødt til at blive lavet med leverandøren, og du skal formodentligt justere procentdelen af ting du lagerfører, men det er også på lageret du risikerer at tabe penge, og det skal du opveje mod risikoen for ikke at tjene dem. mvh jens |