Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn/Firmanavn...hvad må man?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Reersø
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 86
Fra  EnergiKøb ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Har lige et spørgsmål mht til valg af firmanavn/domænenavn!

Hvis nu feks at jeg godt kunne tænke mig at kalde mit firma "Førma" men der er nogen der har ejer domænet "Førma.dk". Kan jeg så godt købe domænet "Foerma.dk" og stadig kalde firmaet for Førma, uden at det kan munde ud i noget retsligt.

Mvh

Martin

EnergiKøb hjælper private og erhverv med at håndtere og administrere energibespareser samt udbetaling af det efterfølgende energitilskud.

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 12:36

Nogen må rette mig hvis jeg er forkert.
Jeg tror at du kan få problemer hvis det er en side som har eksisteret i lang tid har omsætning og i det hele taget vellykket. Så tror jeg at du står en dårligt situation. Tjek om den anden virksomhed er cvr registreret osv. Hvordan går det for dem.
Hvis de er nye eller gamle så tjek om det ikke er lukket eller andet, hvis det er en blog eller andet og der ikke har været indlæg på siden, siden 2010 eller noget så tror jeg godt du må, og deres domæne løber jo også ud på et tidspunkt og hvis de ikke er interesseret i at beholde det så kan du jo købe det.
Håber det hjalp lidt :)

Vh Victor :D

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Reersø
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 86
Fra  EnergiKøb ApS Skrevet kl. 15:55

Hej Victor,

Tak for dit svar:)...Nu ved jeg at der ikke er et firma der hedder feks "Førma", har checket hos cvr reg. Men domænet "Førma.dk" henviser til det pågældende firmas hjemmeside, som jo ejer domænet. Og firmaet jeg snakker om er ikke lukket, det kører i bedste velgående!

Men om det er en advokat jeg skal have fat i, det håber jeg at der er nogle der kan hjælpe med at svare på.

Mvh Martin

EnergiKøb hjælper private og erhverv med at håndtere og administrere energibespareser samt udbetaling af det efterfølgende energitilskud.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)