Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften.

Jeg har brugt virkelig meget tid på at kigge på min analytics, desværre ved jeg ikke nok om, hvordan det fungerer og hvordan det skal læses, til at kunne udlede noget virkelig brugbart ud af det.

Det er bl.a bouncerate og visitors flow jeg godt vil være i stand til at kunne analyserer (Og sikkert andre virkelig vigtige ting, som jeg bare ikke ved er vigtige)

Så vidt jeg har forstået, er bouncerate den %andel der "Falder" af hjemmesiden på første side....er det korrekt? Og bouncerate er en skidt ting?

Grunden til, at jeg spørger på lige det er, at vi kører døgnservice. Det vil sige at mange af vores besøgende kommer ind på vores side med informationer om døgnvagten, direkte fra vores Google adwords. De kommer i sagens natur aldrig videre, da de bare skal have fat i telefonnummeret, ringer os op og lukker ned. Spørgsmålet er, om Google "straffer" det, fordi, at det ser ud som om, at vores hjemmeside er uinteressant?

Derudover ser jeg en masse spørgsmål omkring webmaster tools...men er lidt i tvivl om, om det udelukkende er interessant for webshops? Jeg har ihvertfald ikke kunne få nogle data i det, hvilket jo lige så godt kan være mig, der bare ikke kan finde ud af det.

Og så tror jeg heller ikke, at jeg er helt med på, hvad organiske søgninger går ud på Embarrassed

Er der nogle der kan hjælpe?

Natasha

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:29
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:38
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Natasha !

Uden at være ekspert vil jag dog forsøge at hjælpe dig lidt.

En lille gennemsnitlig afvisningsprocent for et site er godt. Husk jeg siger gennemsnitligt og for hele sitet.

Det er også naturligt at ved bl.a. adwords annoncer lander de på en landingsside, med f.eks. et telefonnummer, hvad mere skal de bruge ?

Derfor også på det en høj afvisningsprocent.

Men for eks. vis håndværkere er der måske lidt højere procenter end øvrige, eks. informationssider/blogge.

Men prøv og se på den gennemsnitlige afvisningsprocent ligger denne på ca. 40-60 % er det vist "fint" for pågældende side Wink

Jeg ved ikke hvad du mener omkring organiske søgninger ? Men du kan herinde læse en masse omkring søgemaskineoptimering også kaldet SEO. Og du kan også gøre dette gratis.

Jeg kiggede lige lidt på jeres side, "medens" jeg skrev indlægget. Jeres nuværende side er slet ikke SEO optimeret, så I skal ikke gøre jer forhåbninger om, at få kunder via organiske søgninger.

Håber hermed jeg hjalp dig lidt, og held og lykke med projektet.

Husk at der herinde også er en masse dygtige Adwords folk 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Natasha:
Grunden til, at jeg spørger på lige det er, at vi kører døgnservice. Det vil sige at mange af vores besøgende kommer ind på vores side med informationer om døgnvagten, direkte fra vores Google adwords. De kommer i sagens natur aldrig videre, da de bare skal have fat i telefonnummeret, ringer os op og lukker ned. Spørgsmålet er, om Google "straffer" det, fordi, at det ser ud som om, at vores hjemmeside er uinteressant?

Lav en annoncegruppe/kampagne med et budskab til folk der søger efter VVS i dagtimerne og så en med anerledes budskab til folk, der søger 'Akut VVS' i aften/nattetimerne. Du skal formentlig have 2 kampagner, da annonceplanlægning skal ske på kampagneniveau. Her kan du sige at du kun vil have de akutte annoncer vist efter kl 16 og indtil kl 7 næste morgen for eksempel.

Natasha:
Derudover ser jeg en masse spørgsmål omkring webmaster tools...men er lidt i tvivl om, om det udelukkende er interessant for webshops? Jeg har ihvertfald ikke kunne få nogle data i det, hvilket jo lige så godt kan være mig, der bare ikke kan finde ud af det.

Webmaster tool er relevant for alle webmastere, der vil noget seriøst med deres site. Du kan få nye søgeordsideer, få beskeder fra Google hvis der er ting som ikke spiller ift. SEO og site performance mv. Udover det kan du se din sides placering på et søgeord via Webmaster tool. Det bedste er at man kan se det eksakte søgninger efter et søgeord - istedet for estimater fra Adwords keyword tool.

Når du har fundet ud af hvilke søgeord via Adwords der konverterer, kan du bruge webmaster tool til at ligge en strategi for din SEO,

På resultatsiden, vises AdWords annoncer - kaldet sponsorerede links- og de organiske resulter - kaldet de organiske links. Hvis man både ligger på Adwords og på de organiske med sin hjemmeside, har man 2 muligheder for at få de besøgende ind på hjemmesiden.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 17:05

Hej Begge.

Mange tak for jeres fine svar. Vores adwords kører over al forventning, med en super CTR og mange kunder, så den de tror jeg der er styr på.

mbsp:
Lav en annoncegruppe/kampagne med et budskab til folk der søger efter VVS i dagtimerne og så en med anerledes budskab til folk, der søger 'Akut VVS' i aften/nattetimerne. Du skal formentlig have 2 kampagner, da annonceplanlægning skal ske på kampagneniveau. Her kan du sige at du kun vil have de akutte annoncer vist efter kl 16 og indtil kl 7 næste morgen for eksempel.

Vi har netop 2 annoncer, en til akut og en til alm.

Jeg ved godt, at vores hjemmeside ikke er SEO optimeret, derfor har jeg indtil videre valgt at betale mig fra det meste via adwords. Jeg synes jeg er løbet ind i nogle praktiske problemer ang. SEO. Mange af vores søgeord har en virkelig lav QS..bl.a. fordi at et søgeord kunne være "VVS København", men der er bare ingen elegant måde, at få listet hele hovedstadens kommuner på, uden at det bliver noget fjol. Det skal vi have kigget på på et tidspunkt.

Det er lidt svært at finde ud af, hvilke søgeord der konverterer....har jeg haft 20 klik og 10 opringninger, er det lidt svært, at finde ud af, hvem af dem der ringede, med mindre man spørger direkte :-)

Jeg må hellere prøve at få kigget på Webmaster Tool og det der med %'erne som Ib talte om.

Natasha

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)