Jeg driver en mindre enkeltmandsvirksomhed. ifb. seneste momsafregning indberettede jeg et større negativt momsbeløb. Dette på grund af indkøb at et større vareparti der først afsættes i efterfølgende momsperiode, endvidere flere større udgifter etc. beløbet er ca. -70.000 som jeg indberetter ca 10 dage før fristen.
Der går ca. 20 dage, så bliver jeg ringet op af en dame fra SKAT, som har nogle spørgsmål omkring det store negative beløb. Jeg forklarer hende sammenhængen og forventede der var styr på det. Nogle dage efter ringer hun igen og har yderligere spørgsmål. Jeg forklarer hende så at jeg da kan sende hende mit regnskab, hvilket jeg så efterfølgende gør. Jeg hører intet fra SKAT efterfølgende. Der går ca. 10 dage, der kan jeg se jeg har fået en opringning fra et 72nummer hvilket øjensynligt er SKAT, desværre sad jeg i et møde og kunne ikke besvare opkaldet, forsøgte efterfølgende at ringe nummeret op men det bliver ikke besvaret.
Der er nu gået 4 uger efter fristen for at indberette moms. Damen jeg talte med fra SKAT besvarer ikke de mails jeg har sendt til hende, Kontaktede jeg SKAT på deres hovednummer lover de at en medarbejder ringer tilbage (det er en uge siden men de har ikke ringet endnu)
ER SKAT gået under jorden? Er der nogle af jer der har oplevet noget lignende ?
Du må ALDRIG sætte dig i en position hvor det offentlige skylder dig penge. De vil gøre hvad de kan for at snyde dig og mange virksomheder har før dig måtte lukke på grund af lignende tilfælde.
Det lykkedes mig langt om længe, i sidste uge at komme i kontakt med hende hos SKAT som sidder med sagen. Efter lidt snak frem og tilbage oplyser hun at der ikke skulle være nogle problemer og at jeg naturligvis vil få beløbet udbetalt.
Desværre er der bare intet sket endnu. Jeg har så i denne uge forsøgt at ringe til hende igen, men hendes direkte nummer svares ikke. Ringer jeg på hovednummeret prøver de at stille om til hende men uden svar. De har lovet to gange at hun vil ringe tilbage men der sker ikke. I går morges sendte jeg så en mail til hende men denne har jeg stadig ikke fået svar på.
Man må da sige at SKAT gør hvad de kan for at holde mine penge længst muligt. Beløbet blev indberettet 10/5 i dag har vi d. 26/6 og der er stadig ingen synlig respons fra SKAT. Tænk hvis vi andre behandlede vores kunder på denne måde....