Jeg er i gang med at søsætte et projekt som starter i det små.
Facts: Mindre by med 12-13000 indbyggere. Ca 7800 hustande der skal omdeles til. Magasin 16 sider i farve. "Mellem" kvalitet tryk. 25% ( 4 sider ) med annoncer. Udgives 4-6 gange årligt. Grafiker til at sætte det op for mig. Indhold er lokalt stof- omtale/besøg, samt artikler der købes. Alt redaktionelt stof tilkøbes. Her savner jeg lidt prisinfo! Er jeg helt galt på den når jeg sætter omdeling til ca. 1 kr per stk? Tryk ca 12000 kr. Opsætning ½ time per side. ( første udgave sikkert noget mere tid ) 4-600 kr i timen. Jeg tænker at det er en god ide med en webside ( vil gerne holde omkostningerne nede til opstart, men det vil gerne fremtræden mere professionel ). Hvad kan jeg tillade mig at tage for annoncepladsen? Jeg tænker selv 5-8000 ind indtægt per side - men der er jo rent faktisk langt fra 5-8000. Mit mål er selvfølgelig at tjene penge på det, men for at holde det nogenlunde omkostningsfrit ( og risikofrit ), skal jeg "bare" have dækket mit timeforbrug ( til at starte med ). De 16 sider kan diskuteres, men for hver +4 side løber der jo omkostninger på - dog giver den 1 annonceside. Her vil jeg gerne have lidt indput til hvad der er rigtigt! Er der noget jeg har overset? Mit annoncesalg skal ske via mail, er det et stort problem? eller vil nogle folk rent faktisk være glade for IKKE at skulle bruge tid på en sælger? Hvad koster det at få det på internet i forbindelse med en evt. webside? Tænker at få lavet et prøvemagasin ( en slags udkast ) til at vedhæfte salgsmateriale.
|
Jeg kan hjælpe dig med design, tryk og distribution - lad os skrive sammen privat
mre@printprovider.dk
/Morten